Σε αμιγώς ηλεκτρικά μονοπάτια θα βαδίζει η Volvo από το 2030, αποκηρύσσοντας πλήρως τους θερμικούς κινητήρες. Η εταιρεία ήδη διαθέτει στην γκάμα της το 100% ηλεκτρικό XC40 Recharge, ενώ σύντομα θα λανσαριστεί και το C40 που συνιστά το πρώτο Volvo το οποίο σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό.
Πλέον, οι Σουηδοί στρέφονται στην εξέλιξη του επόμενου μηδενικών ρύπων μοντέλου, το οποίο θα αποτελέσει τον διάδοχο της υφιστάμενης ναυαρχίδας τους, XC90. Αυτό θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος, με το λανσάρισμά του να είναι προγραμματισμένο για ένα χρόνο αργότερα.
Όπως επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας, Hakan Samuelsson, σε δηλώσεις του στο Automotive News, το επερχόμενο μεσαίο SUV θα έχει μια τελείως διαφορετική ονομασία, η οποία δεν θα αποτελεί έναν συνδυασμό γραμμάτων και αριθμών (π.χ. XC90), αλλά θα έχει τη μορφή μιας λέξης.
Όπως ανέφερε ο Samuelsson, το νέο μοντέλο θα είναι εκ διαμέτρου διαφορετικό από το XC90 και ως εκ τούτου θα ήταν άδικο να το «βαφτίσουν» με ένα όνομα που θα παραπέμπει στη σημερινή ναυαρχίδα.
«Αυτό το αυτοκίνητο θα έχει ένα όνομα, σαν να είναι ένα (σ.σ. νεογέννητο) παιδί […]. «Αν το αποκαλούσαμε νέο XC90 θα ήταν λάθος, διότι στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι πρώτο στο είδος του», υποστήριξε ο CEO της σουηδικής εταιρείας.
Σημειωτέον, πως ίδια πολιτική θα ακολουθηθεί και για τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, ήτοι τα SUV XC40,XC60, τα sedan S60, S90 και τα station wagon V40, V60 και V90.
Οι πληροφορίες για το επόμενο κορυφαίο αυτοκίνητο στην γκάμα της Volvo είναι ελάχιστες. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του νεοπαγούς πρωτότυπου Volvo Concept Recharge και θα βασίζεται στην ολοκαίνουρια «ηλεκτρική» πλατφόρμα SPA2 (Scalable Product Architecture).
Ακόμη, θεωρείται βέβαιο πως θα είναι το πρώτο Volvo που θα εφοδιάζεται με hardware που θα επιτρέπει την αυτονόμη οδήγηση και θα ενσωματώνει αισθητήρες LiDAR από τη Luminar, μόλις από το βασικό εξοπλισμό. Παράλληλα, θα είναι το παρθενικό αυτοκίνητο της εταιρείας με δυνατότητα φόρτισης V2G (vehicle-to-grid), μεταφορά, δηλαδή, ενέργειας από το την μπαταρία του αυτοκινήτου στο δίκτυο.
Ο διάδοχος του XC90 θα παράγεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Ridgeville της Νότιας Καρολίνα, παράλληλα, με το Polestar 3, με το οποίο θα μοιράζονται και την ίδια πλατφόρμα (SPA2).
Υπενθυμίζεται πως η Geely, ιδιοκτήτρια εταιρείας της Volvo, εξελίσσει και την ιδιαίτερα ευέλικτη αρχιτεκτονική SEA, η οποία θα τοποθετηθεί σε μικρότερου μεγέθους ηλεκτρικά.
«Καθώς μετασχηματιζόμαστε σε μία εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών premium αυτοκινήτων έως το 2030, δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα στην ιστορία των 94 ετών μας», ήταν οι πρόσφατες δηλώσεις του Håkan Samuelsson, οι οποίες καταδεικνύουν την αποφασιστικότητα της Volvo να ηγηθεί στο νέο καθεστώς της ηλεκτροκίνησης.
Πηγή: newsauto.gr