TOYOTA SUPRA

Η Supra της 5ης κατά σειρά γενιάς πρέπει να είναι το αυτοκίνητο που έχει το ρεκόρ σε προαναγγελίες και teasers κάθε τύπου και κάθε είδους σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιτέλους, λίγο πριν η κατάσταση γίνει ενοχλητική, η Toyota παρουσίασε επίσημα στην έκθεση του Ντιτρόιτ την καινούργια Supra, η οποία είναι κοινό μυστικό πως μοιράζεται πολλά στοιχεία με τη νέα Z4 της BMW. Άλλωστε και τα δύο σπορ μοντέλα θα κατασκευάζονται παράλληλα στις εγκαταστάσεις της Steyr Puch στο Αυστριακό Graz.

Αυτό πάντως που έχει η Supra είναι δική της αισθητική. Η οποία προσπαθεί να συνδυάζει χαρακτηριστικά του πιο διάσημου και πιο ακριβού σπορ μοντέλου της μάρκας, του 2000GΤ και βέβαια της 4ης και μέχρι πρότινος τελευταίας γενιάς της Supra. Οι επιρροές από την τελευταία φαίνονται και σύμφωνα με ότι βλέπουμε και με ότι λένε οι σχεδιαστές της κυρίως στο εμπρός και το πίσω μέρος της με τη χαρακτηριστική αεροτομή. Η οποία πάντως δεν είναι φτερούγα όπως στην άμεση προκάτοχό της.

Τα στοιχεία που παραπέμπουν άμεσα στο 2000GT είναι το μακρύ καπό που έτσι και αλλιώς είναι ένα εμφατικό χαρακτηριστικό για πισωκίνητα μοντέλα όπως είναι και Supra και με μεγάλους κινητήρες σε σειρά, καθώς και η double bubble οροφή. Η οποία πέρα από το στυλ συμβάλλει και στην αεροδυναμική μειώνοντας τη μετωπική επιφάνεια -το ύψος είναι 1,29 μέτρα, το μήκος 4,38 και το πλάτος 1,85 μέτρα- χωρίς όμως να περιορίζει τους χώρους στο εσωτερικό.

Η εικόνα πάντως της νέας Supra προσδιορίζεται πάντως και από το ιδιαίτερα μικρό μεταξόνιό της -2,47 μέτρα, κατά 10 εκατοστά πιο μικρό από αυτό του GT86!- που σε συνδυασμό με τα μετατρόχια και τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών εξασφαλίζει ιδιαίτερη ευελιξία και αμεσότητα. Σε αυτό συμβάλλει και η 50:50 κατανομή των συνολικά 1.570 κιλών της στους δύο άξονες.

Αντίστοιχα το αυστηρά διθέσιο εσωτερικό της (πορτμπαγκάζ 290 λίτρα) είναι εμπνευσμένο σε ότι αφορά τη διαμόρφωσή του από τα αγωνιστικά με μια και μόνη θέση, με αποτέλεσμα όλες οι βασικές λειτουργίες να είναι συγκεντρωμένες γύρω από τον οδηγό. Ο οποίος έχει μπροστά του ένα HUD και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών με το ταχύμετρο στο κέντρο, το οποίο μάλιστα έχει και ένα look 3D.

Στην ασύμμετρη κεντρική κονσόλα υπάρχει μια ακόμα οθόνη 8,8 ιντσών για το σύστημα infotainment, ενώ η σπορ εικόνα προσδιορίζεται και από τα καθίσματα τα οποία είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο προγράμματα οδήγησης, το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων και ο κινητήρας εξακύλινδρος σε σειρά 3.000 κυβικών -ναι, είναι προέλευσης BMW- που αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm. Με τη χρήση launch control η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4,3 δεύτερα.

Η νέα Toyota Supra -επίσημα ονομάζεται GR Supra, μιας και είναι το πρώτο παγκόσμιο σπορ μοντέλο της Gazoo Racing.

Πηγή: carzine.gr