Τέλη Μαΐου στη Μύκονο και λίγο προτού ανεβάσει ρυθμούς η τουριστική κίνηση, ο ήχος από τις οικοδομές είναι συνεχής, οι μπετονιέρες παίζουν… κυνηγητό στους κυκλικούς κόμβους και τα μαγαζιά που έχουν αλλάξει χέρια αλλάζουν διαρρύθμιση λίγο προτού αλλάξουν και ταμπέλα.
«Μέσα Ιουνίου θα είμαστε έτοιμοι», μας λέει ο Γιώργος Στυλιανουδάκης όταν συναντιόμαστε στο νέο πεδίο δράσης του, το Καλό Λιβάδι, όπου η Μύκονος θα υποδεχτεί δύο από τις πιο σημαντικές αφίξεις της χρονιάς. Ηχηρό opening στο νησί, το «Blue Marlin» έρχεται κατευθείαν από την Ίμπιζα για να πάρει τη θέση του περσινού «Lohan», φιλοδοξώντας με τα κυριακάτικα πάρτι του να αποτελέσει ανταγωνιστικό πόλο στην κυριαρχία του «Scorpios», ενώ στα μετόπισθεν θα ξεδιπλωθεί μια νέα ξενοδοχειακή πρόταση με την υπογραφή της Marriott. Τα δύο συγκροτήματα του «Aegon Mykonos», μέλους της Autograph Collection, θα αναπτυχθούν εκατέρωθεν του δρόμου προς την παραλία και θα αριθμούν περί τα 80 δωμάτια μαζί με δύο εστιατόρια, στα οποία ο Στυλιανουδάκης θα κρατήσει ψηλά τον πήχη του fine dining, παρουσιάζοντας αναβαθμισμένες τις επιρροές του από την κυκλαδίτικη κουζίνα.
Ο ξενοδοχειακός χάρτης του νησιού εμπλουτίζεται και στη Χώρα, με το μυκονιάτικο brand του «Belvedere» –ήδη ενδυναμωμένο από τα δύο διαμερίσματα του «Pied a Terre» στη Μικρή Βενετία αλλά και των «Waterfront Villas» πίσω από τους ανεμόμυλους– να αναπτύσσεται τώρα προς τα ορεινά του οικισμού χάρη στο «Belvedere Hilltop». Πρόκειται για ένα συγκρότημα σουιτών (μια high end εκδοχή της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής γραμμής) με απροσποίητη αίσθηση φιλοξενίας, ιδιωτικές πισίνες, τζακούζι και πανοραμικές βίστες προς τη Χώρα, τα λιμάνια και τα ηλιοβασιλέματά της, μιαν ανάσα από τον μικρό περιφερειακό της πόλης.
Στις γαστρονομικές προτάσεις του νησιού, τώρα, οι ελληνικές γεύσεις φαίνονται να κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο, με το «Archipelagos» να υποδέχεται τον Γιώργο Γραμματικόπουλο από το «Cuvée» της Κω και τον Γιώργο Βενιέρη να έχει ετοιμάσει φέτος διπλό «χτύπημα», και μάλιστα σε δύο απόμερα σημεία του νησιού. Στον ήσυχο Καλαφάτη υπογράφει το μενού στο «Veranda» του ξενοδοχείου «La Residence» , όπου ο chef de cuisine Χρήστος Γλωσσίδης, με τον Κωνσταντίνο Συμεωνίδη στα επιδόρπια, παρουσιάζει ελληνικές γεύσεις με ασιατικά hacks, όπως το dim sum κακαβιά ή το αρνάκι σε σάλτσα raspberry και κίμτσι αλλά και η μελιτζανοσαλάτα με passion fruit, χαβιάρι και πόρτο.
Στον δε Άγιο Στέφανο, ο Μίλτος Κώτσης παρουσιάζει ένα μενού φουλ της ελληνικότητας στο «Kapari» του ξενοδοχείου «Princess of Mykonos», ξανά υπό την επιμέλεια του Βενιέρη, του οποίου η υπογραφή είναι εμφανής στον βαθιάς νοστιμιάς μουσακά με τσακιστή πατάτα, καπνιστή μελιτζάνα, μοσχαράκι ραγού και αφρό μπεσαμέλ.
Λίγο πιο κάτω, το «Rocabella» επανέρχεται άκρως ανανεωμένο σε χώρους αλλά και προτάσεις φαγητού, με τον Μιχάλη Κίκη να υπογράφει την κάρτα ελληνικού fine dining, την οποία υλοποιεί με υψηλή τεχνική ο Παναγιώτης Ζαφείρης, με πιάτα όπως η Αθηναϊκή συναγρίδας με μαγιονέζα αχινού και χυμό καρότου και passion fruit.
Κι ενώ η Χώρα περιορίζεται στο να συζητάει για τον Τούρκο superstar Νουσρέτ, ο οποίος φέρνει το διεθνές εστιατορικό του brand –που έχει το όνομά του– στο πρώην «Casa Tu», πιο ατόφιες εκδοχές ελληνικότητας, με μπόλικη πρέζα εποχικότητας κι εντοπιότητας, σερβίρουν οι «Ρίζες» (6944220233). Κάνοντας πράξη τη farm-to-table φιλοσοφία στην πιο αγνή της μορφή, σε έναν νέο, sui generis πολυχώρο στη Μαού της Άνω Μεράς, αυθεντικές γεύσεις και οικογενειακή φιλοξενία αναβιώνουν με τη θέρμη τους ένα μυκονιάτικο σπιτικό περασμένης εποχής, που φουρνίζει το δικό του ψωμί, μαγειρεύει τη δική του παραγωγή και πίνει το δικό του κρασί, παρασύροντας τους επισκέπτες σε μια εμπειρία βιωματική και τόσο αληθινή, που σχεδόν φαντάζει… αντι-μυκονιάτικη!
Όσο για το μυκονιάτικο beach life, η κουβέντα ντόπιων και ταξιδιωτών περιστρέφεται γύρω από τη δυναμική είσοδο του διεθνούς φήμης πριβέ members’ club Soho House & Co στο μετοχικό μείγμα του «Scorpios», αλλά το τι θα σημάνει αυτό στην πράξη δεν θα φανεί φέτος. Αυτό που ομολογουμένως αλλάζει το χάρτη των παραθαλάσσιων συνηθειών, ωστόσο, είναι το ριζικά ανακαινισμένο «Kenshõ Psarou» (2289029002), που βρίσκει φέτος για πρώτη χρονιά διέξοδο στη θάλασσα –ακριβώς δίπλα στο «Nammos»–, ενώ τον πήχη των εμφανίσεων στις ξαπλώστρες θα ανεβάσει η άφιξη της Balenciaga στο ανανεωμένο «Nammos Village»(2289078400).
© φωτογραφιών: Αγγελική Καλαμαρά
Πηγή: athinorama.gr