Η ηλεκτρική κινητικότητα γίνεται δυναμική και συναρπαστική. Τα Audi e-tron GT και RS, είναι εφοδιασμένα με δύο ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες, 476 και 598 ίππων αντίστοιχα τετρακίνηση και αυτονομία έως και 488 χιλιόμετρα.
Δυναμισμός, αποδοτικότητα και κομψότητα: Το Audi RS e-tron GT και το RS e-tron GT αποτελούν έκφραση της τεχνολογικής εμπειρίας και του πάθους της Audi για προσοχή στις λεπτομέρειες.
Το e-tron GT είναι ένα τετράθυρο κουπέ και η νέα υπογραφή της μάρκας Audi. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα, αποτελεί το σχήμα, που δίνει έμφαση στο όραμα της Audi να είναι μια καινοτόμος μάρκα σχεδίασης αυτοκινήτων με σπορ και προοδευτική ταυτότητα.
Στην Audi, ο σχεδιασμός είναι η σύνδεση μεταξύ μορφής και λειτουργίας: Σύμφωνα με την ηλεκτρική κινητικότητα, ο σχεδιασμός του e-tron GT επιτρέπει εξελιγμένη αεροδυναμική – η αισθητική προκύπτει επίσης από τον ενεργειακό βαθμό απόδοσης. Το e-tron GT υιοθετεί σκόπιμα τα καθιερωμένα σχεδιαστικά στοιχεία του e-tron και τα βελτιώνει με στοχευμένο τρόπο. Αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνουν το ένθετο πάνω από το περβάζι της πόρτας, που κατευθύνει το βλέμμα στην μπαταρία στο κέντρο του οχήματος ως την «καρδιά» ισχύος του αυτοκινήτου.
Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός: Δυναμική γλυπτική
Το πλήρως ηλεκτρικό gran turismo δίνει νέα ώθηση στη σχεδιαστική ταυτότητα της Audi: Πρόκειται για ένα δυναμικό γλυπτό που στέκεται στο δρόμο σαν να είναι σκαλισμένο από μασίφ όγκο. Το Audi e-tron GT αποδεικνύει ότι το αμάξωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τη μεγάλη μπαταρία του και ο συναρπαστικός σχεδιασμός ενός gran turismo δεν αποτελούν αντίφαση. Η άνεση του εσωτερικού δεν χάνεται και αυτό γίνεται εφικτό από μια εσοχή στη μπαταρία. Οι επιβάτες στο πίσω μέρος μπορούν να βάλουν τα πόδια τους σε αυτό που είναι γνωστό ως «γκαράζ ποδιών», το οποίο τους επιτρέπει να καθίσουν σε χαμηλότερη θέση και να απολαμβάνουν γενναιόδωρο χώρο για το κεφάλι παρά την επίπεδη γραμμή οροφής. Σε συνδυασμό με τις καμάρες των τροχών με ζάντες έως 21 ιντσών και το μεταξόνιο 2,90 μέτρων, αυτή η λύση δημιουργεί ιδανικές αναλογίες και δίνει στο GT υψηλής απόδοσης μια εξαιρετική παρουσία στο δρόμο.
Το μπροστινό μέρος του e-tron GT, είναι μια σαφής ένδειξη για το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα. Η μάσκα του ψυγείου, στο κλασικό μοτίβο κηρήθρας, είναι βαμμένη για πρώτη φορά στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ οι πλευρικές είσοδοι αέρα έχουν ένα μαύρο πλαίσιο. Ενώ ο κύριος σκοπός του Singleframe σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι να ψύχεται ο κινητήρας, στο e-tron GT κρύβει τους… αισθητήρες. Μόνο το κάτω μέρος των έξι γωνιών έχει ανοιχτά τμήματα για παροχή αέρα.
Τρεις παραλλαγές προβολέων είναι διαθέσιμες για το e-tron GT. Η Audi παρέχει τα φώτα σε τεχνολογία LED με δυναμικά φλας ως στάνταρ. Οι προβολείς LED Matrix διατίθενται εναλλακτικά. Οι συνεχώς ενεργοποιημένες υψηλές δέσμες τους μπορούν να λάμπουν με μέγιστη φωτεινότητα χωρίς να προκαλούν ενόχληση σε άλλους χρήστες του δρόμου. Το RS e-tron GT διαθέτει στάνταρ προβολείς LED Matrix. Στην κορυφή της σειράς είναι οι προβολείς LED Matrix με φως Audi laser. Ένα σημείο λέιζερ είναι εγκατεστημένο δίπλα στη μονάδα χαμηλής δέσμης. Το σημείο αυτό ενεργοποιείται από ταχύτητα 70 χλμ./ώρα και διπλασιάζει το εύρος της μεγάλης ακτίνας.
Πλάγια και πίσω όψη: Ροή γραμμών
Η ροή του σχεδιασμού είναι πολύ εμφανής στην πλάγια όψη. Η επιμήκης σιλουέτα και το επίπεδο παρμπρίζ βυθίζονται σε μια γρήγορη κεκλιμένη οροφή. Οι αιχμηρές άκρες διασχίζουν τα μεγάλα τόξα των τροχών – αυτές οι κυψέλες quattro με τις έντονες γλυπτές καμάρες των τροχών συμβολίζουν την ηλεκτρική κίνηση στους τροχούς. Η κίνηση quattro υπογραμμίζεται περαιτέρω από το συνδυασμό χαμηλού κέντρου βάρους στο κύριο τμήμα του αμαξώματος. Η λεπτή, επιμήκης καμπίνα «Sportback» είναι 17 χιλιοστά χαμηλότερη από ό, τι σε ένα A7 Sportback, τονίζοντας έτσι τη σπορ γραμμή του e-tron GT.
Τα πίσω φώτα συνδέονται με μια επίπεδη λωρίδα φωτός. Το σπόιλερ με το ενσωματωμένο χείλος λειτουργεί παράλληλα με τη λωρίδα φωτός και ολοκληρώνει τη σπορ εμφάνιση. Οι ζάντες 19 έως 21 ιντσών επισημαίνουν τον ισχυρό σχεδιασμό και ήδη σηματοδοτούν τις σπορ δυνατότητες του e-tron GT ακόμη και όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο. Η παλέτα χρωμάτων περιλαμβάνει εννέα χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του νέου χρώματος tactical green. Ανάλογα με το φινίρισμα βαφής, το Singleframe διατίθεται είτε σε χρώμα αμαξώματος σε ανοιχτό γκρι Μανχάταν – είτε στο μαύρο στυλιστικό πακέτο, μαζί με τα πλαϊνά διακοσμητικά και το διαχύτη. Τα τρία διαφορετικά πακέτα carbon είναι ακόμη πιο αποκλειστικά. Η Audi μπορεί επίσης να παρέχει το περίβλημα των εξωτερικών καθρεπτών και ολόκληρης της οροφής σε πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) προαιρετικά. Ως στάνταρ, η οροφή είναι κατασκευασμένη από θερμομονωτικό γυαλί. Το e-tron GT βρίσκεται επίσης σε κορυφαίο επίπεδο όσον αφορά την αεροακουστική. Το παρμπρίζ του είναι κατασκευασμένο από ηχομονωμένο γυαλί στάνταρ και τα πλαϊνά και πίσω παράθυρο είναι προαιρετικά διαθέσιμα με αυτόν τον τύπο γυαλιού. Στοχευμένα μέτρα μόνωσης σε ολόκληρο το σώμα συνεχίζουν να κρατούν τους θορύβους έξω από το εσωτερικό.
Εσωτερικό: Σπορ και πολυτελές
Το Audi e-tron GT έχει τις διαστάσεις ενός κλασικού gran turismo: Με μεταξόνιο 2,90 μέτρα, έχει μήκος 4,99 μέτρα σε μήκος, 1,96 μέτρα σε πλάτος και μόλις 1,41 μέτρα ύψος. Ο χώρος αποσκευών παρέχει όγκο 405 λίτρων και ένας δεύτερος χώρος αποσκευών κάτω από το μπροστινό καπό παρέχει επιπλέον 81 λίτρα χώρου. Η έντονη εστίαση του εσωτερικού στον οδηγό, εμπνευσμένη από την ιδέα του project «monoposto» (μονοθέσιο). Το κεντρικό ταμπλό έχει κλίση ελαφρώς προς τα αριστερά. Το πάνω τμήμα του σχηματίζει ένα μεγάλο τόξο. Η οθόνη του Audi virtual cockpit plus στέκεται σε αυτόν τον χώρο, ενώ η οθόνη αφής MMI περιβάλλεται από ένα περίβλημα piano Black που φαίνεται να αιωρείται πάνω από τον πίνακα οργάνων. Ο οδηγός και ο επιβάτης κάθονται σε σπορ χαμηλή θέση, χωρισμένες από μια μεγάλη κεντρική κονσόλα. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν αρκετό χώρο ακόμη και για ενήλικες. Η υψηλή ποιότητα και η επεξεργασία των υλικών αντικατοπτρίζει την προσοχή στη λεπτομέρεια με την οποία η Audi αναπτύσσει και κατασκευάζει αυτοκίνητα.
Η αειφορία είναι το νέο premium
Ο σπορ χαρακτήρας και η βιωσιμότητα δεν αποτελούν αντίφαση. Το e-tron GT το αποδεικνύει με το πακέτο σχεδίασης χωρίς δέρμα. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με συνδυασμό από τεχνητό δέρμα και το υλικό Kaskade ή με ένα μείγμα τεχνητού δέρματος και του υλικού μικροϊνών Dinamica. Ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιούνται και στις δύο περιπτώσεις, για παράδειγμα ίνες πολυεστέρα που κατασκευάζονται από παλιά πλαστικά μπουκάλια, υφάσματα ή υπολειμματικές ίνες από σωληνώσεις. Το υλικό Dinamica είναι παρόμοιο με το Alcantara, ενώ το υλικό Kaskade, του οποίου η ραφή βασίζεται στην εμφάνιση του Singleframe, θυμίζει φυσικές ίνες όπως το μαλλί.
Η Audi προσφέρει επίσης μια δερμάτινη επένδυση στο εσωτερικό σε διάφορα χρώματα ως εναλλακτική λύση. Το πακέτο σχεδίασης RS περιλαμβάνει υλικό μικροϊνών στην άνω επιφάνεια του ταμπλό, το τιμόνι και το τελείωμα της κεντρικής κονσόλας, με κόκκινο ή γκρι ράψιμο για αντίθεση. Τα χαλιά δαπέδου και τα πατάκια είναι κατασκευασμένα από Econyl και στα δύο μοντέλα. Αυτό το υλικό αποτελείται από 100% ανακυκλωμένες ίνες νάιλον από απορρίμματα παραγωγής, υπολείμματα υφασμάτων και ταπήτων ή από παλιά δίχτυα ψαρέματος. Το ταμπλό είναι βαμμένο σε απόχρωση γκρι γραφίτη ή ασήμι παλλαδίου (στο μοντέλο RS) ως στάνταρ. Εναλλακτικά, διατίθενται ξύλο καρυδιάς ανοικτών πόρων ή ματ carbon. Το πακέτο φωτισμού περιβάλλοντος προσθέτει λεπτά εφέ φωτισμού, συμπεριλαμβανομένων των στεφάνων των μεγαφώνων στις πόρτες.
Οδήγηση και ανάκτηση
Το e-tron GT quattro επιταχύνει από μηδέν έως 100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα, ενώ το μοντέλο RS χρειάζεται 3,3 δευτερόλεπτα (σε λειτουργία boost). Η τελική ταχύτητα είναι 245 χλμ./ώρα και 250 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.
Οι μπροστινοί ηλεκτρικοί κινητήρες στο e-tron GT quattro αποδίδουν 238 PS και ο πίσω κινητήρας 435 PS. Oι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες διατηρούν διαθέσιμα αποθέματα για ακραίες συνθήκες οδήγησης, γι ‘αυτό το άθροισμα των επιμέρους ισχύων τους υπερβαίνει σημαντικά τη συνολική απόδοση των 476 PS. Μέχρι 530 PS διατίθενται για 2,5 δευτερόλεπτα σε λειτουργία boost μέσω του συστήματος ελέγχου εκκίνησης. Η συνολική ροπή είναι 630 Nm. Στο RS e-tron GT, ο ηλεκτρικός κινητήρας στον μπροστινό άξονα έχει ισχύ 238 PS, ενώ ο κινητήρας στο πίσω μέρος 456 PS. Η συνολική ισχύς είναι 598 PS και η συνολική ροπή είναι 830 Nm. Στη λειτουργία boost, η ισχύς αυξάνεται για λίγο στα 646 PS. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ένα συμπαγές μπλοκ και στους δύο άξονες. Ο πίσω ηλεκτρικός κινητήρας μεταφέρει τις ροπές του με την μετάδοση δύο ταχυτήτων. Η πρώτη ταχύτητα επιτρέπει εκπληκτική επιτάχυνση όταν γίνεται εκκίνηση με το launch control. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να μην κάνει χρήση αυτής της επιλογής, το e-tron GT ξεκινά με τη δεύτερη ταχύτητα. Σε γενικές γραμμές, η δεύτερη σχέση βελτιώνει τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης και παρέχει επίσης μεγάλες ποσότητες εφεδρικής ισχύος.
Quattro reloaded: ηλεκτρική τετρακίνηση
Το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT συνήθως λειτουργούν με ηλεκτρική τετρακίνηση, μόνο η λειτουργία «efficiency» του Audi drive select δίνει προτεραιότητα στην κίνηση των εμπρός τροχών. Σε περίπτωση ολισθηρής επιφάνειας του δρόμου, ο ηλεκτρικός κινητήρας για κίνηση στους πίσω τροχούς ενεργοποιείται επίσης εδώ, και περίπου πέντε φορές πιο γρήγορα από ό, τι με ένα μηχανικό σύστημα κίνησης quattro. Η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς ρυθμίζει την κατανομή ροπής κίνησης μεταξύ των αξόνων συνεχώς, πλήρως μεταβλητά και εντός μερικών χιλιοστών του δευτερολέπτου.
Όταν ο οδηγός αφήνει το δεξί πεντάλ, η κίνηση συνήθως μεταβαίνει σε κατάσταση cruising, αντίθετα, το αυτοκίνητο ανακτά ενέργεια στη «dynamic» λειτουργία του Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα paddles στο τιμόνι για να ρυθμίσει δύο επίπεδα χειροκίνητης ανάκτησης. Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες πραγματοποιούν μόνο επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, αυτό τους επιτρέπει να ανακτήσουν έως και 265 kW. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται μόνο όταν ο οδηγός φρενάρει πολύ, με την ανάκτηση να παραμένει ενεργή σχεδόν μέχρι το όχημα να σταματήσει. Το Audi e-tron GT quattro διατίθεται στάνταρ με μπλοκέ διαφορικό.
Μπαταρία και θερμική διαχείριση
Το σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου του Audi e-tron GT quattro και του RS e-tron GT βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες, στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου. Αυτό παρέχει χαμηλό κέντρο βάρους κατάλληλο για σπορ αυτοκίνητο και κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα που είναι πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 50:50. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να αποθηκεύσει 86 kWh ενέργειας (93 kWh ακαθάριστη) και στα δύο μοντέλα. Η τάση του συστήματος 800 Volt επιτρέπει υψηλή συνεχή έξοδο και μειώνει τη διάρκεια φόρτισης. Επιπλέον, μειώνει το βάρος και τον χώρο που απαιτείται από την καλωδίωση.
Φόρτιση AC και DC
Το Audi e-tron GT παραδίδεται στους πελάτες του με δύο καλώδια φόρτισης: ένα καλώδιο Mode 3 για δημόσια τερματικά και το σύστημα φόρτισης «compact» για το γκαράζ. Το έξυπνο σύστημα φόρτισης “connect” διατίθεται εναλλακτικά.
Το e-tron GT μπορεί να φορτίσει με 11 kW AC στάνταρ, γεγονός που του επιτρέπει να επαναφορτίζει μια άδεια μπαταρία στη διάρκεια της νύχτας. Ένας προαιρετικός φορτιστής για 22 kW θα ακολουθήσει λίγο μετά την εισαγωγή στην αγορά.Στον κύκλο NEDC, το Audi e-tron GT quattro καταναλώνει 19,6-18,8 kWh ενέργειας ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, το μοντέλο RS καταναλώνει 20,2-19,3 kWh. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέσες αυτονομίας έως 488 χιλιόμετρα και 472 χιλιόμετρα αντίστοιχα (κατά WLTP).
Ανάρτηση
Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί ως σπορ κατασκευή διπλού ψαλιδιού. Σχεδόν όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων και των υποπλαισίων, είναι δομημένα ή χυτά από αλουμίνιο. Ενώ η προσαρμοστική ανάρτηση είναι προαιρετική στο Audi e-tron GT quattro, είναι ενσωματωμένη ως στάνταρ στο μοντέλο RS. Επιπλέον, η αερανάρτηση τριών θαλάμων επιτρέπει άνετη βασική ανάρτηση και μπορεί να ρυθμίσει το αμάξωμα σε διαφορετικά ύψη – 22 χιλιοστά προς τα κάτω και 20 χιλιοστά προς τα πάνω. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης έχει σπορ και άμεση αναλογία χωρίς να φαίνεται απότομο. Η Audi παρέχει προαιρετικά τετραδιεύθυνση.
Η γκάμα των ζαντών αλουμινίου ξεκινά με τη μορφή 19 ιντσών για το Audi e tron GT quattro και – και για τα δύο μοντέλα – τελειώνει με τη μορφή 21 ιντσών. Η ενδιάμεση 20 ιντσών (στάνταρ για το RS e-tron GT) διατίθεται σε τρία σχέδια. Υπάρχουν επίσης διαφορές μεταξύ των φρένων στα δύο μοντέλα. Οι ατσάλινες δισκόπλακες διατίθενται στάνταρ με το e-tron GT quattro, ενώ το μοντέλο RS είναι εφοδιασμένο με δίσκους από χυτοσίδηρο με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου (προαιρετικό στο e-tron GT quattro). Αυξάνει την απόδοση πέδησης και μειώνει τη φθορά και συνεπώς τη σκόνη φρένων. Ταυτόχρονα, αποτρέπει τη δημιουργία σκουριάς, ένα τυπικό φαινόμενο που παρατηρείται σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εκ φύσεως δεν χρησιμοποιούν τα φρένα των τροχών τους πολύ συχνά. Στην κορυφή της γκάμας, οι δίσκοι φρένων από κεραμικές ίνες άνθρακα, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα ελαφροί, ισχυροί και ανθεκτικοί, διατίθενται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Το Audi e-tron GT quattro και το RS e-tron GT εισάγονται στην αγορά με ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τα βασικά συστήματα ασφαλείας Audi pre-sense front και Audi pre sense basic είναι στάνταρ. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας. Τα προαιρετικά συστήματα υποδιαιρούνται σε πακέτα «Tour», «City» και «Park». Το πακέτο assist plus περιλαμβάνει και τα τρία. Οι κάμερες νυχτερινής όρασης και surround view (διατίθενται επίσης στο πακέτο Park) είναι προαιρετικές. Όλα τα συστήματα χρησιμοποιούν τον κεντρικό υπολογιστή βοήθειας οδηγού (zFAS), ο οποίος χρησιμοποιεί τα δεδομένα των αισθητήρων για να υπολογίζει συνεχώς ένα ακριβές μοντέλο του περιβάλλοντος του οχήματος.
Σπορ ήχος e-tron
Δεδομένου ότι ένα δυναμικό έργο τέχνης θα πρέπει επίσης να ακούγεται καλό, η Audi έχει συνθέσει έναν μοναδικό ήχο για το e-tron GT. Ο προαιρετικός σπορ ήχος e-tron περιλαμβάνει δύο μονάδες ελέγχου και ενισχυτές στο χώρο αποσκευών. Παράγουν ξεχωριστό εξωτερικό και εσωτερικό ήχο, ο οποίος εξέρχεται από δύο μεγάφωνα το καθένα έξω και μέσα στο όχημα. Τα δεδομένα σχετικά με την ταχύτητα περιστροφής των ηλεκτρικών κινητήρων, το φορτίο, την ταχύτητα του οχήματος και άλλες παραμέτρους χρησιμεύουν ως βάση για τον ψηφιακό ήχο, έναν συνθετικό ήχο που προσφέρει μια αυθεντική και λεπτή απόχρωση που εκτελείται από το σύστημα κίνησης.
Infotainment και Audi connect
Έντεκα κεραίες, όλες ενσωματωμένες αόρατα στο αυτοκίνητο, συνδέουν το e-tron GT με τον εξωτερικό κόσμο. Λαμβάνουν και μεταδίδουν σήματα ήχου, LTE, Bluetooth και GPS, και συνεπώς συνδέουν το πλήρως ηλεκτρικό gran turismo με το περιβάλλον και τον ιδιοκτήτη του με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Ο πελάτης μπορεί να ελέγξει πολλές λειτουργίες μέσω της δωρεάν εφαρμογής myAudi app στο smartphone. Το κέντρο πλοήγησης MMI plus media έρχεται ως στάνταρ και στα δύο μοντέλα e-tron GT. Υποστηρίζει το γρήγορο πρότυπο μετάδοσης LTE Advanced με ενσωματωμένο Wi-Fi hotspot για τις συσκευές των επιβατών. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει προτάσεις προορισμού που βασίζονται σε προηγούμενες διαδρομές. Ο σχεδιαστής διαδρομών e-tron στο σύστημα πλοήγησης, μια επιπλέον υπηρεσία από το Audi connect, υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή με τις συντομότερες δυνατές στάσεις φόρτισης σε ισχυρούς σταθμούς φόρτισης DC. Εδώ, ο σχεδιαστής διαδρομών e-tron λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα κίνησης και το προφίλ οδήγησης του οδηγού. Επιπλέον στοιχεία συμπληρώνουν τον εξοπλισμό ψυχαγωγίας. Το Audi phone box, το οποίο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, συνδέει smartphone με την κεραία του οχήματος και τα φορτίζει επαγωγικά. Το Bang & Olufsen Premium Sound System παρέχει απόδοση 710 watt. Μεταξύ των 16 ηχείων, δύο ηχεία 3D βρίσκονται στις κολόνες Α.
Πηγή: newsauto.gr