OSCAR 2022: ΦΑΒΟΡΙ Η «ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ» ΜΕ 12 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ

Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για την 94η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, υπογραμμίζοντας τα φαβορί που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα από τα βραβεία των Ενώσεων Κριτικών και κάνοντας σαφές πως σύντομα, άλλη μία γυναίκα θα γίνει κάτοχος του Όσκαρ Σκηνοθεσίας μετά τις Μπίγκελοου («The Hurt Locker») και Τζάο («Nomadland»).

Η «Εξουσία του Σκύλου» πρόκειται σε μερικούς μήνες να εξουσιάσει και την Τελετή Απονομής των Όσκαρ, αφού η ταινία της Τζέιν Κάμπιον συγκέντρωσε τις περισσότερες υποψηφιότητες από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου (12) και πλέον ηγείται της φετινής κούρσας. Ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί να της στερήσει το αγαλματίδιο Καλύτερης Ταινίας είναι εκείνος του Netflix (βλ. περίπτωση «Roma»). Η «Εξουσία» βρίσκεται υποψήφια σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες, δηλώνει παρόν και στα τεχνικά (π.χ. Ήχος), ενώ έκανε την έκπληξη με διπλή παρουσία στον Β’ Αντρικό και την υποψηφιότητα του Τζέσι Πλέμονς (μαζί με εκείνη του φαβορί Κόντι Σμιτ-ΜακΦι), εκτοπίζοντας τους Τζάρεντ Λέτο («Οίκος των Gucci»), Μπράντλεϊ Κούπερ («Πίτσα Γλυκόριζα»).

Την «Εξουσία» ακολουθεί η… φαντασία του «Dune» με 10 υποψηφιότητες. Το σοφιστικέ μπλοκμπάστερ του Ντενί Βιλνέβ που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Φρανκ Χέρμπερτ έχει έντονη παρουσία όπως αναμενόταν σε τεχνικές και καλλιτεχνικές κατηγορίες, βρήκε χώρο στο Διασκευασμένο Σενάριο (ένας από τους συν-σεναριογράφους του άλλωστε είναι και ο βραβευμένος με Όσκαρ, Έρικ Ροθ, της φήμης των «Φόρεστ Γκαμπ», «Η Απίθανη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», «Μόναχο» και του περσινού «Μανκ»), αλλά και στην Καλύτερη Ταινία, απουσιάζει όμως από την Σκηνοθεσία, στο βασικό «μπαχαρικό» δηλαδή.

Με 7 υποψηφιότητες ακολουθούν το ημι-αυτοβιογραφικό «Belfast» του Κένεθ Μπράνα, ο οποίος βρίσκεται ξανά να διεκδικεί Όσκαρ Σκηνοθεσίας 32 χρόνια μετά το ντεμπούτο του με τον «Ερρικό Ε’» (1989) και η φρέσκια ανάγνωση του «West Side Story» από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Το «Belfast» έχει βλέψεις για το Πρωτότυπο Σενάριο, ενώ το «West Side Story» φαίνεται πως θα οδηγήσει νικηφόρα τα βήματα μιας άλλης Ανίτα, της Αριάνα ΝτεΜπόουζ, 61 χρόνια με την ταινία του ’61, όταν είχε κερδίσει η Ρίτα Μορένο τον Β’ Γυναικείο.

Ακολουθεί τo «Κing Richard » με έξι υποψηφιότητες, ανάμεσά τους κι εκείνη του μοντάζ, γεγονός που του δίνει μερικές ελπίδες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, εκεί που το είχαμε ξεγραμμένο. Περισσότερες πιθανότητες για νίκη έχει ο Γουίλ Σμιθ στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού Ρόλου, όπου ξαναβρίσκεται υποψήφιος δεκαπέντε χρόνια μετά από το «Κυνήγι της Ευτυχίας». Από τέσσερις υποψηφιότητες έχουν το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών», με πολύ ευχάριστη έκπληξη την παρουσία του στη δεκάδα της Καλύτερης Ταινίας, το «Drive My Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, ο οποίος εισχώρησε και στις πεντάδες της Σκηνοθεσίας και του Διασκευασμένου Σεναρίου, αλλά και το «Μην Κοιτάτε Πάνω» που εξαργύρωσε έτσι τη δημοφιλία που απέκτησε μετά την πρεμιέρα του στο Netflix.

Η «Χαμένη Κόρη» σταμάτησε, δυστυχώς, στις τρεις υποψηφιότητες, είναι όμως σε βασικές κατηγορίες: Α’ Γυναικείου για την Ολίβια Κόλμαν, Β’ γυναικείου για την Τζέσι Μπάκλεϊ και Διασκευασμένου Σεναρίου για τη Μάγκι Τζίλενχαλ, η οποία δεν μπόρεσε τελικά να τρυπώσει στην πεντάδα των σκηνοθετών.

Στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου, η Νικόλ Κίντμαν φαίνεται πως θα κερδίσει το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας της ως Λουσίλ Μπολ στο «Being the Ricardos» του Άαρον Σόρκιν, ταινία που είχε συζητηθεί έντονα για το σενάριό της (το οποίο τελικά δεν προτάθηκε) και εκπροσωπείται από δυο ακόμη ερμηνείες, του Χαβιέ Μπαρδέμ και του Τζ.Κ.Σίμονς. Στην ίδια κατηγορία, η Κρίστεν Στιούαρτ ως Λαίδη Νταϊάνα στο «Spencer» έκανε την δίκαιη επανεμφάνισή της (μετά την απουσία σε SAG, BAFTA), ενώ η Ακαδημία δεν συμπεριέλαβε στην πεντάδα την πληθωρική ερμηνεία της Lady Gaga στον «Οίκο των Gucci», αλλά την ουσιώδη λιτότητα της Πενέλοπε Κρουζ στο «Παράλληλες Μητέρες».

Τρεις υποψηφιότητες έχει το «Ενκάντο: Ένας Μαγικός Κόσμος», ανάμεσά τους και για Όσκαρ Τραγουδιού, όχι όμως για το δημοφιλές «We Don’t Talk about Bruno» που έφτασε πριν λίγες μέρες στην κορυφή του Billboard Hot 100, καθώς η Ντίσνεϊ δεν το υπέβαλλε στην Ακαδημία ως πιθανή υποψηφιότητα για την κατηγορία. Τρία έγραψε το κοντέρ και για το «CODA» – ντεμπούτο για την Apple στην καηγορία της Καλύτερης Ταινιάς – αλλά και για το δανέζικο animation «Flee», που γίνεται έτσι η πρώτη ταινία που βρίσκεται υποψήφια ταυτόχρονα για Όσκαρ Ντοκιμαντέρ, Animation και Διεθνούς Ταινίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την πεντάδα του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας έμεινε το «Α Hero» του Ασγκάρ Φαρχαντί, ο οποίος δεν θα έχει τη δυνατότητα να τριπλασιάσει τις νίκες του στην κατηγορία, τουλάχιστον όχι φέτος, γιατί η επιστροφή του θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Πηγή: cinemagazine.gr