Είναι 2016 και δυο νέοι Έλληνες συζητούν σε ένα καφέ στην Αγγλία για τη ναυτιλία και το μεγάλο πρόβλημα των ναυτιλιακών εταιρειών να μην γνωρίζουν με ακρίβεια την απόδοση ενός πλοίου. Ένας από τους ισχυρότερους κλάδους του κόσμου βασίζεται σε ημερήσια τηλεγραφήματα τα οποία καταφτάνουν από το κάθε πλοίο στα κεντρικά γραφεία και καταγράφουν τη συνολική κατανάλωση ανά ημέρα (όπως τη μέτρησε το πλήρωμα), τη μέση ταχύτητα του πλοίου, τον καιρό όπως τον έκρινε ο καπετάνιος κτλ. Άρα υπάρχει έλλειψη δεδομένων. Κατά συνέπεια και δυσκολία μείωσης κόστους, αφού αν κάτι δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί δεν μπορεί και να βελτιστοποιηθεί. Το αποτέλεσμα; Οι ναυτιλιακές εταιρείες να “χάνουν” χιλιάδες δολάρια την ημέρα.
Τότε ήταν που ο Ρομπέρτο Κούστας (μηχανολόγος με master σε Computer Science στην Οξφόρδη) και ο Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος (Computer Science στο Cambridge με PhD σε Machine Learning) αποφάσισαν να συνδυάσουν τις γνώσεις τους στο Engineering και το Machine Learning για να βρουν λύση στο πρόβλημα. Κι έτσι… γεννήθηκε η DeepSea.
Τα συστήματα της DeepSea σχεδιάζουν και προτείνουν ενέργειες για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης ενός πλοίου (όπως για παράδειγμα διαμορφώνοντας μια εξατομικευμένη διαδρομή) με αποτέλεσμα οι πελάτες της να βλέπουν μείωση του κόστους κατά μέσο όρο 8% στην κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα αξιοποιώντας τεχνολογίες εκμάθησης μηχανής εντοπίζουν άμεσα τυχόν προβλήματα μηχανολογικών βλαβών.
Η εταιρεία του Ρομπέρτο και του Κωνσταντίνου έτυχε ιδιαίτερα θερμής υποδοχής από πλοιοκτήτες από την αρχή, κι έχει ήδη καταφέρει να αναδιαμορφώνει την παγκόσμια ναυτιλία και τις σχέσεις μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών. Η DeepSea έχει πλέον επεκταθεί στην παγκόσμια αγορά με πελάτες όπως οι Cargill, Sinokor, Seanergy, ενώ κατάφερε να ξεπεράσει ανταγωνιστές σε Αμερική, Αγγλία και Δανία.
Πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση από το ETF (Environmental Technology Fund) ύψους 3 εκατ. ευρώ, λόγω της θετικής επίπτωσης που έχουν οι τεχνολογίες της στο περιβάλλον, ενώ η ομάδα της απαρτίζεται από πλέον των 55 ατόμων. Και είναι αυτή η ομάδα των 55 για την οποία ο Ρομπέρτο και ο Κωνσταντίνος είναι περισσότερο υπερήφανοι, καθώς όπως λένε λειτουργούν μεταξύ τους σαν τα κομμάτια ενός παζλ, επιτυγχάνοντας αποτελέσματα.
Mεθοδολογία: Από τις συνολικά 100 αρχικές υποψηφιότητες που έλαβε το “Forbes” –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 50. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (διευθύνοντα σύμβουλο της Chipita), Νίκο Καραμούζη (πρώην πρόεδρο της Eurobank και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, πρόεδρο της Grant Thornton), Μιχάλη Μπλέτσα (διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (πρόεδρο του Capital.gr, πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις 50 υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη. Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά. Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα “Forbes 30 under 30 Greece 2021” πληρούν όσοι είναι γεννημένοι από την 1/1/1991 και μετά.
Πηγή: capital.gr