Την ολοκλήρωση της επένδυσης ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ στο εργοστάσιο του καφέ στα Οινόφυτα ανακοίνωσε η Nestlé, προχωρώντας στην κατασκευή νέων υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων καβουρδίσματος ελληνικού καφέ. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο ευρύτερο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, που την τελευταία τριετία ξεπερνά συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ και αναμένεται να διπλασιάσει την παραγωγή, εκτοξεύοντάς την από τους 10.000 τόνους καφέ, σταδιακά στους 20.000 τόνους. Η πολυεθνική που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται εδώ και 120 χρόνια, απασχολεί 800 εργαζόμενους και πέρυσι εμφάνισε τζίρο της τάξης των 370 εκατ. ευρώ.
Αν νομίζετε πως οι Έλληνες πίνουν πολύ καφέ υπάρχουν λαοί που μας ξεπερνούν κατά πολύ σε κατανάλωση. Στη χώρα μας η κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ αγγίζει τις 650 κούπες, αρκετά χαμηλότερα από τον μέσο Σκανδιναβό που καταναλώνει έκαστος 1000 κούπες καφέ ετησίως. Συνολικά στην Ελλάδα καταναλώνονται 5,2 δις κούπες καφέ, αριθμός, όμως, αρκετά ικανοποιητικός για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Ο συνολικός τζίρος στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στα 300 εκατ ευρώ, ενώ σημαντική ώθηση στις πωλήσεις δόθηκε το προηγούμενο διάστημα και από την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Σύμφωνα μάλιστα με τη διοίκηση της γνωστής πολυεθνικής, η Nestlé θα συνεχίσει να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο της με νέες γεύσεις και χαρμάνια. Ιδιαίτερα δυνατή παραμένει στο κομμάτι του καφέ μηχανής, όπου εκεί το μερίδιό της αγγίζει το 60%.
Έρχεται το νομοσχέδιο για το βιομηχανικό πάρκο Οινοφύτων
Να επιταχυνθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης και να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, προκειμένου η χώρα να μη χάσει το τρένο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και του ψηφιακού μετασχηματισμού ζήτησε ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Αναφερόμενος στην επένδυση της Nestlé έκανε λόγο για μια θετική κίνηση που πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, ενώ επεσήμανε την ανάγκη προσανατολισμού της παραγωγικής δομής της χώρας τόσο στον ψηφιακό μετασχηματισμό, όσο και στα καινοτόμα προϊόντα.
«Η επένδυση της Nestlé αποτελεί ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας για την προοπτική της Ελλάδας. Ήδη τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι γίνονται κινήσεις αναβάθμισης του χαρτοφυλακίου της βιομηχανίας» δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας και αποκάλυψε ότι τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί το νομοσχέδιο χωροθέτησης και εξυγίανσης του βιομηχανικού πάρκου στα Οινόφυτα.
Ενός πάρκου που, όπως τόνισε από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης, αποτελεί μια σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ. «Ενώσαμε τις δυνάμεις μας και πλέον με το νομοσχέδιο περνάμε από τη θεωρία στην πράξη. Η επένδυση της Nestlé θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια πολύ μεγάλη νίκη για την εταιρεία, την ευρύτερη περιοχή και για όλη τη χώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης.
Αύξηση παραγωγής και τόνωση των εξαγωγών
Σημειώνεται πως στο εργοστάσιο αυτό, που λειτουργεί με την ευθύνη της Nestlé Ελλάς από το 1987, γίνεται η συνολική παραγωγή του ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, από την πρώτη ύλη μέχρι και τη συσκευασία, καθώς και η συσκευασία του στιγμιαίου καφέ Nescafé Classic που προορίζεται για την ελληνική αγορά.
Η επένδυση οδηγεί στην περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας της Nestlé Ελλάς στην ελληνική αγορά, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες της εταιρείας για εγχώρια παραγωγή, τη στιγμή που ήδη το 63% του ετήσιου κύκλου εργασιών της προέρχεται από προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα, με την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων εγκαταστάσεων, που είναι οι μοναδικές στο είδος τους σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων, το εργοστάσιο των Οινοφύτων, που απασχολεί 130 άτομα ως μόνιμο προσωπικό και άλλα 15 ως εποχιακό έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τόσο τη συνολική παραγωγή του όσο και εκείνη που προορίζεται για εξαγωγές.
«Η νέα επένδυση σημαίνει δέσμευση για το μέλλον του εργοστασίου, σημαίνει ανάπτυξη, καθώς με τις νέες δυνατότητες θα μπορούμε να εξάγουμε διάφορους τύπους καβουρδισμένου και αλεσμένου καφέ από εδώ, από τα Οινόφυτα Βοιωτίας, στις αγορές Nestlé σε όλο τον κόσμο, σημαίνει όμως και ακόμη μεγαλύτερη φροντίδα για την τοπική κοινότητα» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης , υπογραμμίζοντας πως η ολοκλήρωση μιας επένδυσης πραγματοποιήθηκε μέσα στα δύσκολα χρόνια της κρίσης.
Αξίζει να σημειωθεί πως εξαιτίας της επιβολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο retail κατεγράφη πτώση 6% στις πωλήσεις, την οποία η Nestlé σε εταιρική επίπεδο κατάφερε να περιορίσει σε οριακές απώλειες. Ειδικότερα η τιμή του ελληνικού καφέ αυξήθηκε μεσοσταθμικά κατά 30%, ενώ του στιγμιαίου κατά 15%.
Πηγή: thepaper.gr