ΝΕΟ VOLVO EX30: ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ & ΤΑΧΥΤΕΡΟ VOLVO ΣΗΜΕΡΑ

Σκανδιναβικός μινιμαλισμός και ασφάλεια στην οδήγηση. Το νέο ηλεκτρικό SUV της Volvo θαυμάζεται για την κομψότητα και τις επιδόσεις του.

Το ηλεκτρικό ΕΧ30 είναι το μικρότερο και ταχύτερο(*) Volvo στην ιστορία της μάρκας. Δεν θα μπορούσε δε να είναι οτιδήποτε άλλο από Volvo· ο σχεδιαστικός σκανδιναβικός μινιμαλισμός, που τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζει τη μάρκα, είναι προφανής, σε εξωτερικό και εσωτερικό.

Το μικρό SUV παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία σε επιλεγμένες αγορές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Καθώς δε η παγκόσμια αγορά κινείται με γοργό ρυθμό προς τον πρακτικά αναπόφευκτο, πλήρη εξηλεκτρισμό, δημιουργήθηκε για να συμπληρώσει τη γκάμα των ηλεκτρικών Volvo που πλέον αριθμεί τέσσερα μοντέλα.

Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, το ΕΧ30 έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO₂ από κάθε άλλο μοντέλο της έως σήμερα, περιλαμβάνοντας παράλληλα τις καινοτομίες της μάρκας, αλλά και τις σχεδιαστικές της αξίες, στο πιο μικρό.

Το μακρύ (για μικρό SUV) μεταξόνιο, οι μεγάλοι τροχοί και οι ισομήκεις πρόβολοι προσδίδουν κομψότητα και ισορροπία στην εμφάνιση. Χάρη δε στην εμπρός όψη, με την «τυφλή» μάσκα [την εμφάνιση της οποίας, αλλά και άλλων που θυμίζουν bulbous bow βαποριού, καλά θα κάνουμε να συνηθίσουμε] και τα φωτιστικά σώματα με ψηφιακή απεικόνιση του γνωστού [γνωστού στους Σκανδιναβούς, τουλάχιστον] «Σφυριού του Θωρ», το ΕΧ30 «φωνάζει» ηλεκτρικό.

Εσωτερικό με τέσσερις επιλογές «δωματίου», σε ύφος σκανδιναβικό, και με πέντε επιλογές ατμοσφαιρικού φωτισμού. Κάθε λειτουργία του ΕΧ30 ελέγχεται από τη μεγάλη οθόνη αφής (photo Volvo).

Διατίθεται με τρεις επιλογές συστημάτων κίνησης και δύο τύπους μπαταριών. Για αστική, κυρίως, χρήση και σύντομες διαδρομές, η έκδοση Single Motor, με πίσω κίνηση, 272 άλογα και μπαταρία LFP, συνιστά την καλύτερη επιλογή εφόσον δεν απαιτείται αυτονομία μεγαλύτερη από τα έως και 344 km που αυτή προσφέρει.

Αντίστοιχα, καλύτερη επιλογή για μεγαλύτερες διαδρομές εκτός πόλης, ταξίδια κ.λπ., ήτοι για μεγιστοποίηση της αυτονομίας έως και 480 km (μικτή), είναι η, επίσης πισωκίνητη έκδοση με επίσης 272 άλογα, Single Motor Extended Range, με μπαταρία NMC.

Αν όμως προτεραιότητα είναι οι επιδόσεις, υπάρχει η έκδοση Twin Motor Performance(*) που συνδυάζει τη μπαταρία NMC με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το τετρακίνητο EX30 προσφέρει αυτονομία έως και 460 km (μικτή), αποδίδει 428(!) ίππους και φτάνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,6”.

Με όρους δηλαδή απόλυτης επιτάχυνσης, το EX30 είναι πράγματι το ταχύτερο Volvo. Με την αφορμή, η τελική ταχύτητα κάθε Volvo, «εξηλεκτρισμένου» ή μη, πλέον περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, οπότε λάβετε τα μέτρα σας, κάποια άτομα. Μιλημένα, ξηγημένα… Η φόρτιση είναι κάτι ακόμη όπου το EX30 είναι γρήγορο.

Η έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW – η τιμή για την έκδοση με τη «βασική» αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 10% έως 80% σε κάτι περισσότερο από 25’. Όλη δε η διαδικασία φόρτισης ελέγχεται μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου – και της σχετικής εφαρμογής.

Όσον αφορά την ασφάλεια, «σήμα κατατεθέν» της εταιρείας από την εποχή του Nils Bohlin [γκουγκλάρετε, περιμένω…], η Volvo λέει ότι το μικρό της SUV είναι σχεδιασμένο «για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα Volvo, συμβάλλοντας και στη δική σας προστασία, και σε εκείνη των άλλων, ειδικά σε πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα».

Volvo EX30 exterior

Το μακρύ μεταξόνιο, οι μεγάλοι τροχοί, οι ισομήκεις πρόβολοι και η μαύρη οροφή προσδίδουν κομψότητα και ισορροπία. Το ΕΧ30 δεν θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε άλλο από Volvo (photo Volvo).

Για παράδειγμα, ο στάνταρ εξοπλισμός του ΕΧ30 περιλαμβάνει ειδική λειτουργία ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» [dooring accidents, λέγεται αυτό, μαθαίνω] προειδοποιώντας σας όταν πρόκειται να ανοίξετε την πόρτα σας μπροστά από δικυκλιστή ή jogger, π.χ.

Πέντε εξωτερικά χρώματα, από το γαλάζιο Cloud Blue έως το υποκίτρινο Moss Yellow –το οποίο αντλεί έμπνευση από τις λειχήνες που αναπτύσσονται πάνω στους βράχους της σουηδικής δυτικής ακτής, γράφει εδώ– προσδίδουν στο αυτοκίνητο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

Για το εσωτερικό, υπάρχουν τέσσερις επιλογές «δωματίου» σε ύφος σκανδιναβικό, καθώς και πέντε είδη ατμοσφαιρικού φωτισμού, με το καθένα απ’ αυτά να αντλεί έμπνευση από διαφορετικό (σκανδιναβικό) τοπίο, μεταβάλλοντας το χρώμα του και προσδίδοντας αίσθηση ηρεμίας. Όπως δε και σε όλα τα μοντέλα της, και στο EX30 η Volvo συνεργάστηκε με τη Google, την Apple, την Qualcomm κ.ά. για την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη.

Τέλος, από τον επόμενο χρόνο, το EX30 θα βγαίνει και σε έκδοση Cross Country, η οποία θα διατίθεται με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μαύρους τροχούς 19” και, προαιρετικά, 18” με ειδικά ελαστικά. Αν δεν αντέχετε να περιμένετε μέχρι το 2024, μπορείτε να παραγγείλετε τώρα το δικό σας, «κανονικό» ΕΧ30, σε μια από τις τρεις του εκδόσεις, με τιμές που ξεκινούν από €37.572. Δείτε περισσότερα για το νέο SUV της Volvo εδώ.

Πηγή : Andro.gr