ΝΕΑ LOTUS EMIRA

Με τη Lotus να έχει ανακοινώσει πως στο μέλλον θα εξελίσσει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένα ακόμα προπύργιο των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι έτοιμο να πέσει.

Προτού, ωστόσο, δοθεί το σύνθημα της… κατάρριψης, η βρετανική εταιρεία από το Norfolk, φρόντισε να προκαλέσει θόρυβο, μέσω της πλήρους αποκάλυψης του τελευταίου των Μοϊκανών, της ολοκαίνουριας Lotus Emira!

Για την εξέλιξή της, μάλιστα, προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις, εξέλιξε νέες τεχνολογίες και επένδυσε σε νέο εργατικό δυναμικό.

Όπερ και εγένετο, λοιπόν, η Emira, η οποία έρχεται να αντικαταστήσει τις Elise και Exige. Βασίζεται νέα αρχιτεκτονική Sports Car Architecture, με αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο πρώτα χρησιμοποιήθηκε στην Elise (1996). Το μήκος της είναι 4.412 χλστ, το πλάτος 1.985 mm, το ύψος 1.225, και το μεταξόνιο φτάνει τα 2.575 χλστ., όταν οι διαστάσεις της Evora είναι 4394/1972/1223 χλστ.

Το βάρος της είναι 1405 κιλά (+5 συγκριτικά με την Evora), με τη Lotus να κάνει εκτενή χρήση χαμηλού βάρους υλικών, τα οποία αντιστάθμισαν τα κιλά που πρόσθεσαν κάποιες σύγχρονες τεχνολογίες.

Τα νέο, κεντρομήχανο, βρετανικό sportscar προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Οι πρώτες παραδόσεις θα αφορούν έναν V6 3,5 lt. supercharged της Toyota και σε μεταγενέστερο χρόνο θα είναι διαθέσιμες και οι μονάδες με τον 2λιτρο 4κύλινδρο τούρμπο της AMG.

Ο τελευταίος, ο οποίος θα συνεργάζεται αποκλειστικά με 8τάχυτο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο, αποτελεί προϊόν συνεργασίας με το τμήμα επιδόσεων της γερμανικής μπράντας. Έχει εξελιχθεί, βέβαια, σύμφωνα με τις επιταγές των Βρετανών, παράλληλα με τα σύστηματα εξάτμισης και εισαγωγής.

Αμφότεροι οι κινητήρες θα είναι εγκάρσια τοποθετημένοι, με την κίνηση να φτάνει μόνο στους πίσω τροχούς. Οι αποδόσεις των μοτέρ φτάνους τους 360 ίππους για τον τετρακύλινδρο και τους 400 για τον V6. Το 0-100 χλμ./ώρα θα αποτελεί υπόθεση των 4,5 δλ, με την τελική να φτάνει τα 290 χλμ./ώρα.

Το set-up της ανάρτησης αφορά διπλά ψαλίδα και στους δύο άξονες, την ίδια ώρα που η Lotus προτίμησε να επιμεινει στο υδραυλικό τιμόνι, ικανοποιώντας τα «θέλω» των φίλων της. Στάνταρ είναι τα ελαστικά Goodyear Eagle F1 Supersport, ενώ υπάρχει και η επιλογή των Michelin Pilot Sport Cup 2, που συμπεριλαμβάνονται στο προαιρετικό πακέτο Lotus Driver Pack.

Σχεδιαστικά η νέα Lotus Emira έχει επιθετική εμφάνιση με φουσκωμένους πίσω ώμους με τεράστιες εισαγωγές αέρα για την ψύξη του μοτέρ, την ίδια ώρα που τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) ενσωματώνουν τεχνολογία LED. Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα δεν υπάρχουν, αλλά οι Βρετανοί αναφέρουν η παραγόμενη κάθετη δύναμη θα μοιράζεται ιδανικά μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους.

Στο εσωτερικό έμφαση δόθηκε στην ψηφιοποίηση, μέσω μιας κεντρικής οθόνης αφής διαγωνίου 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (συμβατό με συσκευές Apple και Android), ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”.

Ακόμη, σύμφωνα  με τις ανακοινώσεις των Βρετανών, η Emira διακρίνεται για την ευρυχωρία του εσωτερικού, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν άφθονο χώρο (κορυφαίο στην κατηγορία) για το κεφάλι τους. Για τις επισκευές, θα υπάρχει χώρος 208 λίτρων πίσω από τα καθίσματα, αλλά και ένας ακόμη 151 λίτρων πίσω από το μοτέρ.

Η Emira πετάει στο γάντι στις Porsche Cayman, ενώ η βασική τιμή της αναμένεται να είναι κοντά στις 72.000 ευρώ.

Σημειωτέον ότι πίσω από το τιμόνι της Emira είχε την ευκαιρία να κάτσει και ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Jenson Button.

Πηγή: newsauto.gr

10
10