H θρυλική F1, που έχει σχεδιάσει ο Gordon Murray πριν από μια 20ετία και πλέον, έχει κυριολεκτικά στοιχειώσει τη McLaren σε ότι αφορά την πραγματική διάδοχό της. Πλέον από την πλευρά της βρετανικής εταιρείας το χρίσμα δόθηκε στο νέο της hyper GT, όπως το χαρακτηρίζει η ίδια, τη Speedtail.
H οποία Speedtail θα κατασκευαστεί ακριβώς 106 φορές και είναι τριθέσια, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο και τους δύο επιβάτες πίσω και δεξιά και αριστερά του. Αν αναρωτιέστε γιατί τα παραπάνω η απάντηση είναι γιατί ακριβώς αυτά ισχύουν και για την F1. Από κει και πέρα η ονομασία Speedtail δικαιολογείται από το πραγματικά πολύ μεγάλο πίσω μέρος της. Τόσο μεγάλο που ο πίσω πρόβολος έχει μήκος 1,33 μέτρα, κάτι που είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο για ένα σούπερ σπορ μοντέλο και σαφώς δεν συμβάλλει στην ευελιξία και την αμεσότητά του. Το ίδιο ισχύει και για το συνολικό της μήκος που φτάνει τα 5,137 μέτρα.
Από την άλλη το αμάξωμα τύπου σταγόνας που προκύπτει με τη χρήση της επιμηκυμένης ουράς βελτιώνει την αεροδυναμική. Η McLaren έχει ανακοινώσει επίσημα πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,2x, χωρίς όμως να έχει αποκαλύψει μέχρι στιγμής ποιος αριθμός κρύβεται πίσω από το x. Εννοείται πως το x είναι όλη η ουσία σε ότι αφορά την αεροδυναμική και όσο πιο μικρό τόσο το καλύτερο.
Και αυτό γιατί όπως βλέπουμε τη Speedtail για χάρη της αεροδυναμικής -φυσικά υπάρχει και αντίστοιχο ενεργό πακέτο- έγιναν πολλές παραχωρήσεις σε ότι αφορά την εμφάνισή της, μιας και ούτε όμορφη τη λες ούτε και δυναμική. Τουλάχιστον όσο περιμένει κανείς να είναι ένα hyper sport μοντέλο.
Σίγουρα πάντως είναι high tech, με ένα αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα και με εξεζητημένες λύσεις, όπως για παράδειγμα τα Titanium Deposition Carbon Fibre και TPT (Thin-Ply Technology Carbon Fibre). Το πρώτο είναι μια στρώση τιτανίου μερικών μικρών πάνω από το ανθρακόνημα που αυξάνει και άλλο την ακαμψία του, ενώ το δεύτερο προκύπτει από πολλές λεπτές στρώσεις ανθρακονήματος που «στρώνονται» υπό γωνία 45 μοιρών με αποτέλεσμα μια επιφάνεια που θυμίζει νερό που κυλά.
Και τα δύο χρεώνονται φυσικά επιπλέον -κοστίζουν περίπου 57.000 ευρώ- όπως άλλωστε και τα λογότυπα από πλατίνα ή χρυσό 18 καρατίων, ενώ στάνταρ είναι οι εκτεινόμενες κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες.
Οι οθόνες έχουν την τιμητική του στο ταμπλό της τριθέσιας με τον οδηγός μπροστά και στο κέντρο McLaren Speedtail. Για χωροταξικούς λόγους τα μπουτόν για την επιλογή των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο είναι στην οροφή. Πηγή: McLaren.
Η McLaren πάντως διατείνεται πως μπορεί να ικανοποιήσει και τα πλέον εξεζητημένα γούστα, ενώ στο εσωτερικό οι πληροφορίες παρέχονται από ένα space ταμπλό που αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από οθόνες και περιβάλλει τον οδηγό. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα μπουτόν επιλογής των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου είναι τοποθετημένα στον ουρανό -οπότε δεν θα μπορούσε να υπάρχει συμβατικός επιλογέας.
H Speedtail διαθέτει και ένα ιδιαίτερα μελετημένο σύστημα ψύξης του συστήματος προώσής της, που αποτελείται από τον biturbo V8 των 3,9 λίτρων της μάρκας ο οποίος διαθέτει επιπλέον και υβριδική υποβοήθηση. Έτσι η συνδυαστική απόδοσή του φτάνει τους 1.050 ίππους, που σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.430 κιλών -χάρη στην καθολική χρήση ανθρακονημάτων που προαναφέραμε- εξασφαλίζει ένα 0-300 χλμ./ ώρα σε μόλις 12,8 δεύτερα. Συγκριτικά η P1, το προηγούμενο μοντέλο Ultimate Series της McLaren χρειαζόταν 3,7 δεύτερα περισσότερα.
Η τελική ταχύτητα της McLaren Speedtail φτάνει τα 403 χλμ./ ώρα, ενώ για όσοι την έχουν παραγγείλει θα πληρώσουν τουλάχιστον 1.972.000 ευρώ προ φόρων για να την αποκτήσουν το νωρίτερο στις αρχές του 2020.
Πηγή: cnn.gr