Στα ατελιέ και τα workshops της Louis Vuitton αντηχεί το παρελθόν των δεξιοτεχνών του δέρματος, της κατασκευής του, αλλά και το πνεύμα καινοτομίας που διακατείχε τον ιδρυτή του brand. Ήθελε να φτιάξει κάτι που δεν υπήρχε στην αγορά. Όπως λέει και ο Michael Burke, CEO τoυ παγκόσμιου κολοσσού προϊόντων πολυτελείας LMVH, όπου ανήκει μεταξύ άλλων και η Louis Vuitton, “δεν πρόκειται μόνο για βαλίτσες αλλά για καινοτομία. Η καινοτομία έρχεται πριν τις βαλίτσες”.
Οι κατασκευαστές που εργάζονται για το brand, αυτή η δυσεύρετη ανθρώπινη αξία της εξειδικευμένης εργασίας που κάνει το προϊόν της πολύτιμο, ανήκουν σε μια σπάνια κατηγορία “δεξιοτεχνών και μαστόρων της πολυτέλειας” που δουλεύοντας με τα χέρια τους, υλοποιούν σχέδια που χωρίς αυτούς θα είχαν μείνει στα αρχεία των υπολογιστών. Πρόκειται για ανθρώπους που επανεπινoούν το παρελθόν του brand εξελίσσοντας την κληρονομιά του στη νέα εποχή. Και βεβαίως, έχουν το δικό τους σταρ-σύστεμ. Τα δικά τους “χρυσά” συμβόλαια.
Η αγορά δεν βρίθει από τεχνίτες τέτοιου επιπέδου, εκ των οποίων πολλοί συνεχίζουν και την οικογενειακή τους παράδοση. Σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο εικονικός και σίγουρα ψηφιακός, οι τεχνίτες αυτοί παράγουν πραγματικά αντικείμενα για έναν πραγματικό κόσμο.
Ο Louis Vuitton έχτισε το όνομά του κατασκευάζοντας μπαούλα, τσάντες, αρώματα, ρολόγια, παπούτσια, κοσμήματα κ.α. με προσοχή στη λεπτομέρεια και όλα κατασκευασμένα στο χέρι. Σήμερα, ακολουθώντας το όραμα του πρωτοπόρου ιδρυτή της, στους κόλπους της εταιρίας καλλιεργείται η φιλοσοφία ότι ένα ατελιέ μπορεί να είναι ένας χώρος εκπλήρωσης και ατομικότητας. Σε όλο το οικοδόμημα, τεράστια συμβολή έχει το ανθρώπινο δυναμικό του brand, στους οποίους είναι αφιερωμένο το βιβλίο “Louis Vuitton Manufactures”.
Οι τεχνίτες που εργάζονται για το brand, κάνουν το προϊόν του πολύτιμο και σε αυτούς είναι αφιερωμένο το βιβλίο Louis Vuitton Manufactures, από τις εκδόσεις Assouline. Στον τόμο παρουσιάζονται οι εξαιρετικές τοποθεσίες και τα κτίρια των ατελιέ της Louis Vuitton και κυρίως των εξαιρετικών τεχνιτών που εκφράζουν το ταλέντο τους μέσα από τις δημιουργίες της Louis Vuitton, ενώ μεταφέρει τις τεχνικές και το savoir-faire του ιδρυτή, στον εικοστό πρώτο αιώνα.
Ο μύθος
Ο αστικός μύθος θέλει ο Louis ΧΙV, να ντύνεται με τα ρούχα και αξεσουάρ φτιαγμένα από τον άνθρωπο που έχει μείνει στην ιστορία του luxury για τα υψηλής ποιότητας αντικείμενα που κατασκεύαζε, τον Luis Vuitton. Ωστόσο, αυτές οι δύο προσωπικότητες δεν συναντήθηκαν ποτέ.
Ήταν Φεβρουάριος του 1653, όταν ο νεαρός Louis ΧΙV εμφανίστηκε με τον εντυπωσιακό τρόπο που άρμοζε για την υστεροφημία του, στο “Ballet de la nuit” (μπαλέτο της νύχτας) του Ιsaac De Benserade. Το κοστούμι του κοσμούσαν καρφιτσωμένες πολύτιμες πέτρες, ενώ την κόμμωση του στόλιζε “ένα λευκό και ροζ συντριβάνι από φτερά” σύμφωνα με τη χαρακτηριστική περιγραφή. Στη μέση του, φορούσε ένα κιλτ με ηλιαχτίδες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση ότι εκτυφλωτικές ακτίνες ηλιακού φωτός εκτοξεύονται από όλο το καλλίγραμμο σώμα του. Η εικόνα του δυναμικού, θριαμβευτή νεαρού μονάρχη, θα έμενε στην ιστορία, αν και βρισκόταν στο ξεκίνημα της ηγεμονίας του και υποσχόταν ένα λαμπερό μέλλον για τη Γαλλία.
Φημολογείται, ότι στις αγκράφες των παπουτσιών του και στις καλτσοδέτες του νεαρού Louis ΧΙV, υπήρχαν τα διακριτικά του ονόματός του, “LV”. Και το κιλτ που φορούσε, έφερε το γνώριμο φλοράλ μοτίβο, το ίδιο και η κορδέλα του στο κεφάλι. Ο “βασιλιάς ήλιος” φορούσε Louis Vuitton. Σύμφωνα με αυτόν τον αστικό θρύλο, ο λαμπερός μονάρχης, βρίσκεται σε συσχετισμό με το απόλυτο brand.
Ο κατασκευαστής
Στην πραγματικότητα όμως, Ο Louis Vuitton ήταν Γάλλος κατασκευαστής βαλιτσών και δερμάτινων ειδών και γεννήθηκε αρκετά αργότερα, στις 4 Αυγούστου 1821 στο Lavans-sur-Valouse στην ανατολική Βουργουνδία και πέθανε στις 27 Φεβρουαρίου 1892 στο Asnières-sur-Seine. Είναι ο ιδρυτής της μάρκας Louis Vuitton, η οποία ανήκει από το 1987 στον όμιλο πολυτελείας LVMH. Πριν από αυτό, ήταν ο αγαπημένος συσκευαστής της αυτοκράτειρας Eugénie de Montijo, συζύγου του Napoleon III. Άρα, η σύνδεση με τον Louis ΧΙV, μόνο φανταστική μπορεί να είναι.
Αυτό που ενώνει τους δύο κόσμους, αυτόν του Louis ΧΙV με αυτόν του luxury brand, είναι η λαμπρότητα, η μεγαλοπρέπεια και το γεγονός ότι ταύτισαν τη Γαλλία με την πολυτέλεια. Αυτό ξεκινάει από τότε που οι δεξιοτέχνες τεχνίτες εργάζονταν για την αυλή των Βερσαλιών, γεγονός που οδήγησε στο να συγκεντρωθούν στο Παρίσι οι ικανότεροι “μάστορες” πολυτελών υποδημάτων και αξεσουάρ στην Ευρώπη.
Tο λεύκωμα “Louis Vuitton Manufacturers” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Assouline στην τιμή των 95€. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το assouline.com
Πηγή: newmoney.gr