ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΕΛΟΥΔΗΣ: «ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ»

Ένας λάτρης της Ιταλίας και ρέκτης του ντιζάιν, μας υποδέχεται στο στρατηγείο του για ένα γλυκόπικρο Amaro Montenegro. Πώς είναι να αναλαμβάνεις μια επιτυχημένη επιχείρηση, ταυτόσημη με το σοφιστικέ έπιπλο στην Ελλάδα; Ποιές είναι οι άρρηκτες σχέσεις του με το Μιλάνο, οι σκέψεις του για την μετά-Covid εποχή και οι νέες τάσεις της διακόσμησης που ξεχωρίζει;

Από το 1972, οπότε και ο Γιάννης Δελούδης δημιούργησε την Δελούδης ΑΕ, η εταιρεία του έγινε συνώνυμη με το interior design στην Ελλάδα. Ήταν μια πρωτοποριακή κίνηση που άλλαξε τις σταθερές, καθώς έγινε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των B&B Italia, Arclinea, Cassina, Edra, Flos, Flexform, Poliform και Herman Miller μεταξύ πολλών άλλων. Παράλληλα, η Deloudis παρουσίασε στο ελληνικό κοινό πολλούς γνωστούς αρχιτέκτονες και σχεδιαστές, όπως οι Piero Lissoni, Alessandro Mendini, Marc Newson, Ettore Sotsaas, Marcel Wanders και William Sawaya.

Λογικό και επόμενο, αυτά τα 50 χρόνια ειδίκευσης στο χώρο των σχεδιασμένων επίπλων να έχουν δημιουργήσει μια εδραία βάση επιτυχίας. Ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση, ο Κωνσταντίνος Δελούδης, υιός του Γιάννη Δελούδη, έγινε ο διάδοχος της διακεκριμένης επιχείρησης. Μιλώντας στο Andro, σε ένα ντιζάιν απεριτίβο με Amaro Montenegro στο στρατηγείο του στο Μαρούσι, ο Δελούδης μοιράζεται μαζί μας την αγάπη του για την Ιταλία, ενώ δεν διστάζει να μας δώσει και τη δική του συνταγή για τα αγαπημένα του σπαγγέτι «Aglio e Olio».

«Ο πατέρας μου μού έλεγε ”Αν τα όνειρά σου δε σε τρομάζουν, τότε δεν είναι αρκετά μεγάλα”».

– Πώς είναι να αναλαμβάνει κανείς τα ηνία μιας ήδη επιτυχημένης οικογενειακής επιχείρησης;

Για εμένα είναι μεγάλη ευθύνη και παράλληλα χαρά, αλλά και προσπάθεια για την εκπλήρωση με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο, των προσδοκιών της οικογένειάς μου.

– Υπήρξε ή υπάρχει το άγχος της επιβεβαίωσης;

Πάντα υπάρχει αυτό το άγχος. Βέβαια για εμένα είναι ξεκάθαρα δημιουργικό, με ωθεί καθημερινά για κάτι καλύτερο και μεγαλύτερο.

– Κρατάτε κάποια συμβουλή από τον πατέρα σας;

«Αν τα όνειρά σου δε σε τρομάζουν, τότε δεν είναι αρκετά μεγάλα».

– Ακολουθείτε την ίδια ρότα της εταιρείας ή σκοπεύετε να κάνετε κάτι διαφορετικό;

Τα βήματα είναι σχεδόν τα ίδια, απλά εμπλουτισμένα με περισσότερη τεχνογνωσία. Το know-how εμφανίζει ιδιαίτερη σημασία και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο εντείνοντας τον ανταγωνισμό και συντελώντας αποφασιστικά στη ραγδαία πρόοδο.

– Θα μπορούσατε να επιλέξετε άλλη πορεία εκτός του επίπλου; Το σκεφτήκατε ποτέ;

Η αλήθεια είναι ότι το δοκίμασα στο παρελθόν και μάλιστα με επιτυχία, όταν έφερα με έναν φίλο στην Ελλάδα της εταιρεία ανδρικής ένδυσης Boggi. Tελικά όμως με κέρδισε το interior design και ο χώρος του επίπλου.

– Μια από τις προτεραιότητες σας είναι το νέο e-shop σας. Ποιες είναι οι προκλήσεις του να πουλάς ογκώδη έπιπλα online;

To e-shop είναι για εμένα ένα concept store. Ένας χώρος ο οποίος προσφέρει στον εκάστοτε πελάτη αντικείμενα χρηστικά όπως ένα κάθισμα γραφείου, αλλά ταυτόχρονα και διακοσμητικά όπως ένα φωτιστικό ή ένα άλλο accessory. Δε θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο e-shop το επισκέπτεται κάποιος για να παραγγείλει ένα ογκώδες έπιπλο, όπως έναν καναπέ. Σε αυτή την περίπτωση θα επισκεφτεί το φυσικό μας κατάστημα και θα ακολουθήσει άλλη διαδικασία αγοράς.

– Αλλαξε η σχέση που έχουμε με τα σπίτια μας λόγω της καραντίνας; Τι προτείνετε εσείς για το post-Covid ντιζάιν;

Σίγουρα άλλαξε. Η επιστροφή στη φύση ακολουθεί και το χώρο του σπιτιού. Λόγω της καραντίνας, άλλαξαν άρδην οι συνήθειές μας. Πλέον τα σπίτια μας είναι οι χώροι που ζούμε τον περισσότερο χρόνο. Δίνουμε μεγάλη σημασία στους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού, στις βεράντες ή στους κήπους, τους οποίους πλέον έχουμε καθορίσει ως την απόλυτη συνέχεια του σπιτιού μας. Διαμορφώνουμε τους εξωτερικούς χώρους με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο ώστε να ζούμε εφάμιλλα και στον εξωτερικό χώρο.

 

– Τι θα προτείνατε σε κάποιον που θέλει να κάνει ανακαίνιση στο σπίτι του αυτή την εποχή που αξιολογούμε διαφορετικά τις διαχρονικές ντιζάιν αξίες;

Οι διαχρονικές design αξίες δεν πρόκειται να σβήσουν ποτέ. Αποτελούν ιστορία και η ιστορία, πάντα επαναλαμβάνεται, δε χάνεται. Αυτό όμως που θα πρότεινα, θα ήταν να μπει χρώμα μέσα στο σπίτι, είτε στις επιφάνειες είτε στα αντικείμενα. Το χρώμα, όταν το χειριστούμε σωστά, δημιουργεί μια ανάταση και ηρεμία μέσα στο χώρο.

– Το καλό γούστο προϋποθέτει χρήματα; Πείτε μας καλόγουστα και οικονομικά πράγματα που αγαπάτε, από street food μέχρι ρούχα.

Οι Γάλλοι λένε «Le coût en ôte le goût», το κόστος ακυρώνει το γούστο. Όχι απαραίτητα λοιπόν. Υπάρχουν πάρα πολύ όμορφα ρούχα σε πολύ καλές τιμές, όπως για παράδειγμα στα Zara και στα COS. Αναφορικά με την ένδυση πιστεύω ότι τα στοιχεία στα οποία πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία και να επενδύουμε σε αυτά είναι τα υποδήματα και τα αξεσουάρ.

– Σπουδάσατε στην Ιταλία. Πως τα περάσατε εκεί;

Πάρα πολύ όμορφα, φοιτητική, ξένοιαστη ζωή.

– Τι ερωτευτήκατε στον ιταλικό τρόπο ζωής;

Καταρχήν την κουλτούρα του λαού, την οποία τη συναντάς στους δρόμους, στην αρχιτεκτονική αλλά και σε όλη τη νοοτροπία τους. Υπάρχει μεγάλη παράδοση στη μουσική, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική, τη λογοτεχνία, την ποίηση, τον κινηματογράφο, το σχέδιο, τη μόδα. Δεν υπάρχουν ταμπού και έχουν μάθει να εκτιμούν την ποιότητα και την κομψότητα. Οι Ιταλοί γνωρίζουν από απολαύσεις. Τέλος αυτή η απίστευτη γοητεία της sprezzatura από την εποχή του Baldassare Castiglione μέχρι και σήμερα, το να πετυχαίνεις την τελειότητα μέσα από μικρές ατέλειες, είναι αυτό το κάτι που αναπόφευκτα το ερωτεύεσαι.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη στο andro.gr