Μετά τη logomania και την επίδειξη λογοτύπων, η μόδα κάνει μία στροφή γύρω από τον εαυτό της και στρέφει το βλέμμα της στη διακριτικότητα. Η “ήσυχη πολυτέλεια” είναι η νέα μεγάλη τάση.
Τι είναι όμως η ήσυχη πολυτέλεια και πώς μπορείτε να την αναγνωρίσετε; Αν η μέχρι τώρα πολυτέλεια ήταν φανταχτερή και θορυβώδης, η νέα πολυτέλεια είναι ακριβώς το αντίθετο: μινιμαλιστική και συγκρατημένη. Διακριτική και χαμηλών τόνων. Δεν έχει ανάγκη από υπερβολές, δεν “φωνάζει” και δεν διαφημίζει τον πλούτο της. Αυτό ακριβώς που ανέκαθεν έκαναν οι διαχρονικά πλούσιοι, τα “τζάκια” που λέμε, όσοι μεγάλωσαν με το χρήμα ως αυτονόητο στη ζωή τους.
Η νέα τάση της “ήσυχης πολυτέλειας” συνδέεται με την αντίληψη του παλιού χρήματος που θέλει όσους έχουν πλούτη να είναι διακριτικοί, κόντρα στην τάση που επικρατούσε μέχρι σήμερα και αποσκοπούσε στην επίδειξη. “Εχεις χρήμα; Επίδειξέ το!” Θυμίσου την Πριγκίπισσα Νταϊάνα. Την Πριγκίπισσα Σαρλίν του Μονακό. Την Gwyneth Paltrow -η επιτομή του Quiet Luxury. Την Angelina Jolie τα τελευταία χρόνια. Η “ήσυχη πολυτέλεια” απαρνείται την επίδειξη, τις υπερβολές και τους fancy εντυπωσιασμούς και προτιμά την ποιότητα και την αρμονία, τον μινιμαλισμό, τη μονοχρωμία κυρίως και το καθαρό στιλ.
Quit Luxury ambassadors
Κι αν πρέπει να μιλήσουμε με brands, θα πούμε αρχικά: The Row. To brand που ίδρυσαν οι Mary-Kate and Ashley Olsen το 2001 στο οποίο ο ακραίος μινιμαλισμός θριαμβεύει. Θα συνεχίσουμε με τον οίκο Ralph Lauren και την αδιαμφισβήτητη -διαχρονικά- πολυτέλεια που τον χαρακτηρίζει, αλλά και με το brand Toteme από τη Σουηδία που τα απλά και με πολύ γούστο σχέδιά του αναβαθμίζουν με μοναδικά λιτό ενδιαφέρον τα basics μιας γκαρνταρόμπας.
Η επιτομή της ιταλικής δεξιοτεχνίας, της ποιότητας και των πολυτελών υφασμάτων φέρει την υπογραφή Max Mara, ενώ η πιο “παιχνιδιάρικη” πλευρά του μίνιμαλ design ακούει στο όνομα Jil Sander. Προσθέστε επίσης στη λίστα το brand Khaite και κρατήστε μια εξέχουσα θέση για τον οίκο Loro Piana, τον ορισμό της εκκωφαντικά ήσυχης πολυτέλειας. Κλείνοντας, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε τον οίκο Celine, με ειδική αναφορά στη Phoebe Philo, τη δημιουργό που ο κόσμος της μόδας αναμένει με περίσσιο ενθουσιασμό… πιστεύοντας ότι θα παρουσιάσει αυτό που ξέρει να κάνει καλά: ρούχα άνετα, λιτά, με ενδιαφέρον design και αθόρυβη πολυτέλεια.
Διακριτικά… πανάκριβα!
Η “ήσυχη πολυτέλεια” είναι αυτό ακριβώς που λέει. Δεν φωνάζει, είναι διακριτική και αναγνωρίσιμη μόνο από ένα εκπαιδευμένο μάτι. Συνήθως δεν υπάρχουν εμφανή λογότυπα σε ένα αθόρυβο αντικείμενο πολυτελείας. Αυτό που πρωταγωνιστεί είναι η άριστη κατασκευή, το tailoring, οι τέλειες ραφές, τα ποιοτικά και άνετα -με υπέροχη αίσθηση- υφάσματα.
Παραδοσιακά υλικά
Το “παιχνίδι” κρίνεται στην ποιότητα. Και πέρα από τη ραφή, την ποιότητα κρίνουν τα ακριβά υφάσματα. Στην διακριτική πολυτέλεια, λοιπόν, τον πρώτο λόγο έχουν το μαλλί, το τουίντ, το σατέν, το μετάξι και το υψηλής ποιότητας βαμβάκι. Υφάσματα που η αξία τους αναγνωρίζεται από ανθρώπους που αναζητούν την άνεση, την αντοχή και το ιδιαίτερο feeling που αυτά τα υλικά προσφέρουν όταν έρθουν σε επαφή με το δέρμα μας.
he show… is off!
Η υψηλή αισθητική της ήσυχης πολυτέλειας δεν αγαπά την πολυχρωμία, ούτε τις πολλές εντάσεις. Αγαπά τα neutrals, το λευκό, το μαύρο, το γκρι, το μπεζ. Τους γήινους διακριτικούς τόνους που ορίζουν την κλασική κομψότητα, τις αποχρώσεις που αντικατοπτρίζουν τη σταθερότητα και την αξιοπιστία. Η ήσυχη πολυτέλεια, αν επιλέξει κάποιο χρώμα, θα είναι σε χαμηλούς διακριτικούς, παστέλ τόνους. Γιατί όπως είπαμε το ζητούμενο δεν είναι η επίδειξη, ούτε το να τραβήξει την προσοχή. Το αντίθετο.
Κλασικές γραμμές
Μιλάμε για εκείνα τα ρούχα που τα χαρακτηρίζει ο όρος κλασικό και δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα. Τα κομμάτια που ορίζουν τη βάση οποιασδήποτε γκαρνταρόμπας, μόνο που εδώ η υψηλή ποιότητα είναι βασική προϋπόθεση. Ένα τζάκετ, ένα σακάκι, ένα παντελόνι για όλες τις περιστάσεις, μια μακριά φούστα, μια λιτή μπλούζα με διακριτικές λεπτομέρειες κι ένα ζευγάρι φλατ παπούτσια είναι τα must have και η ποιοτική βάση από την οποία πρέπει να ξεκινήσει κανείς.
Η ήσυχη πολυτέλεια δεν είναι κάτι καινούριο. Απλά τώρα στράφηκαν τα φώτα πάνω της και δημιούργησαν μια νέα, μεγάλη τάση. Ηταν ανέκαθεν το ζητούμενο και θα παραμείνει, για όσους δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα, στην άριστη κατασκευή και στα φίνα υφάσματα.
Μια ακριβή επιλογή, που επενδύει στα υλικά και στα ιδανικά πατρόν, ένα στιλ που γυρνά την πλάτη στις φανφάρες και τα θορυβώδη statement.
Εξωτερική Φωτογραφία: Instagram@berluti
Πηγή : newmoney.gr