Ένα καλοδουλεμένο σκαρί θα συγκινούσε και την πιο δύσπιστη αφή. Μια σύμπραξη χρόνου, ευγενούς πόθου και μιας αρίστης δοσολογίας απλότητας, πρακτικότητας και φινέτσας. Θα κεντούσε κανείς, ξεκινώντας με τα λόγια αυτά, τον μανδύα μιας ιστορίας 180 ετών. Όσα και η ιστορία της Riva.
Στο μακρινό 1842, όταν μια καταιγίδα στην λίμνη Iseo στην Ιταλία, κατέστρεψε τον τοπικό αλιευτικό στόλο, ένας νεαρός ναυπηγός ονόματι Pietro Riva χρειάστηκε να εργαστεί σκληρά. Επισκεύασε πολλά από τα πλοία και κέρδισε το σεβασμό των ντόπιων στο πέρας της εργασίας του.
Με φόντο όσα εξελίχθηκαν κατά το γεγονός αυτό, βρήκε χώρο να δώσει μορφή και να γεννηθεί η Riva. Ένα ναυπηγικός «κήπος» που συνέχιζε ν’ ανθίζει υπό την φροντίδα του γιου του Pietro, Ernesto. Ήταν αυτός που εισήγαγε τις βάρκες που κινούνταν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δημιουργώντας μεγάλα επιβατικά και φορτηγά σκάφη.
Το Aquarama θαυμάζεται για την απόδοση του στα ύδατα, το ακαταμάχητο στυλ του και την αδιαμφισβήτητη ποιότητα του.
Αλλά ήταν ο γιος του Carlo Riva που μετέτρεψε την Riva σε αυτό που είναι σήμερα. Όταν την δεκαετία του 1950 γοητεύτηκε από τα ξύλινα μηχανοκίνητα σκάφη Chris-Craft που έσκιζαν τα κύματα στις ΗΠΑ, ένιωσε πως υπήρχε χώρος στην αγορά της Ευρώπης για πολυτελή μηχανοκίνητα σκάφη.
Στα χρόνια του λεγόμενου “Οικονομικού Θαύματος” της Ιταλίας, από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960, η χώρα κέρδιζε την εκτίμηση παγκοσμίως για τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που εξήγαγε.
Το 1962, ο Carlo Riva παρουσιάζει την Riva Aquarama, εντάσσοντας την ιταλική εταιρία στην παγκόσμια σκηνή.
Εξοπλισμένο με ένα ζευγάρι βενζινοκινητήρες Chris-Craft V8, το πρώτο σκάφος ήταν ικανό ν’ αγγίξει τους 40 κόμβους. Ο Carlo το πήγε στο Μονακό, όπου τράβηξε τα βλέμματα του ενθουσιώδη με την καλαισθησία αλλά και πολύ καλού “τιμονιού” Gianni Agnelli (που λίγο αργότερα θα γινόταν πρόεδρος του ομίλου της Fiat). Ο Carlo του είπε το περίφημο: «Αν μπορείς να το αναποδογυρίσεις, είναι δικό σου».
Στα υπέρ του: η απόδοση του στα ύδατα, το ακαταμάχητο στυλ του και η αδιαμφισβήτητη ποιότητα του. Φτάνει κανείς ν’ αντιληφθεί πως οι σανίδες από μαόνι που χρησιμοποιούσαν για να το κατασκευάσουν, στέγνωναν για δέκα χρόνια πριν μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του.
Όλα αυτά αιχμαλώτισαν τη φαντασία του τζετ σετ της δεκαετίας του 1960. Ο Richard Burton, η Brigitte Bardot, ο Rex Harrison, ο Peter Sellers, η Sophia Loren και ο Ferruccio Lamborghini είχαν όλοι τους Aquaramas.
Τα σκάφη της Riva αιχμαλώτισαν τη φαντασία του τζετ σετ της δεκαετίας του 1960.
Κατά καιρούς διαφορετικά μοντέλα Riva εξυπηρετούσαν το καθένα τον δικό του σκοπό. Κάποια μικρότερα όπως το Junior μετέφεραν όσους είχαν μεγαλύτερα σκάφη έξω στην στεριά, ενώ το Olympic το χρησιμοποιούσαν για θαλάσσιο σκι. Ήταν, όμως, το Aquarama που με την ασφαλή και εύκολη πλοήγηση του, γοήτευε όσους δοκίμαζαν απλώς μια βόλτα μαζί του.
Ακόμη και για όσους άραζαν στο πίσω μέρος του, παραδομένοι στις χορευτικές κινήσεις του στα κύματα και στον καπετάνιο. Όπως ο ίδιος o Carlo Riva είχε δηλώσει, ήταν το αγαπημένο του Riva από όσα είχαν κατασκευαστεί κι αυτό γιατί στον ίδιο ανήκει η σύλληψη πέραν του σχεδιαστικού, αλλά και των μικρών λεπτομερειών που το έκαναν να ξεχωρίζει και να είναι το πιο περιζήτητο όλων. Άλλωστε είναι τόσο γοητευτικό ακόμη και πριν πέσει στα ύδατα, αλλά είναι απαράμιλλα γοητευτικό να δαμάζονται τα κύματα με 40 κόμβους.
Στην χώρα μας κατά καιρούς υπήρξαν αρκετά, και ακόμη βολτάρουν στα βάθη του καλοκαιριού, μαγνητίζοντας τα βλέμματα δίπλα και στα πιο πολυτελή σκάφη, μεγέθους πενταπλάσιου από αυτά. Στους Πεταλιούς, υπήρχε μια γλιστρά με δυο Riva, μια Ariston και δίπλα του δέσποζε μια Aquarama, σαν από πίνακα του Canaletto. Πού και πού γλιστρούσαν στα κύματα, για να θυμίζουν στα νερά μας τη φινέτσα μιας κυρίας που θα μείνει ανεξίτηλα μοναδική.
Πηγή : Andro.gr