Το νέο αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα του κοσμοπολίτικου νησιού, ένα πάντρεμα της αιγαιοπελαγίτικης παράδοσης με τη σύγχρονη ταυτότητά του, θα είναι έτοιμο το 2021, θα κοστίσει περίπου 25 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τις τουριστικές ροές.
Η Μύκονος είναι κάτι παραπάνω από ένα νησί των Κυκλάδων που κάθε χρόνο υποδέχεται χιλιάδες τουρίστες. Είναι ένα νησί του οποίου η φήμη προηγείται του ονόματός του. Είναι ένας θερινός (κι όχι μόνο) θεσμός παγκοσμίου κλάσης. Μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση σε σχέση με όλα τα άλλα νησιά που διαθέτει η χώρα μας.
Για να γίνει κατανοητή η δυναμική του νησιού: υπολογίζεται ότι από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα το κοσμοπολίτικο νησί επισκέφτηκαν πάνω από 406.000 επιβάτες σημειώνοντας αύξηση κατά 13,8% σε σχέση με πέρσι, γεγονός που καθιστά πολύ σημαντική την αναβάθμιση των υποδομών.
Δεν γίνεται, λοιπόν, από ένα τέτοιο μέρος να υπολείπονται οι βασικές υποδομές που έχουν άμεση χρηστική σημασία, αλλά δίνουν και την πρώτη εικόνα στον επισκέπτη. Μια τέτοια βασική υποδομή είναι το αεροδρόμιο της Μυκόνου. Κοντολογίς: αυτό που γνωρίζαμε θα αλλάξει ριζικά. Το νέο αεροδρόμιο που θα αποκτήσει το νησί θα είναι αντάξιο της τουριστικής του εμβέλειας.
Τα αρχιτεκτονικά γραφεία K-studio & Betaplan ανέλαβαν την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Μυκόνου για λογαριασμό της Fraport Greece. Ο αναβαθμισμένος αερολιμένας Μυκόνου JMK αναμένεται να είναι έτοιμος να υποδεχθεί το κοινό έως το 2021 σ’ ένα κυκλαδίτικο περιστερώνα, συνολικής έκτασης 13.350 τ.μ., ο οποίος από το 1971, οπότε και θεμελιώθηκε, έχει δεχθεί συνεχείς επεκτάσεις και ανακατανομές.
Αντλώντας έμπνευση από τα πλέον χαρακτηριστικά κτίσματα της λαϊκής αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής παράδοσης, τους περιστερώνες, η αρχιτεκτονική ομάδα αποσκοπεί να παντρέψει την παράδοση της Μυκόνου με την σύγχρονη ταυτότητα του νησιού ως δημοφιλούς, διεθνούς προορισμού.
Συνολικά οι παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο της Μυκόνου σχεδόν θα διπλασιάσουν την επιφάνεια που από 4.200 τ.μ που είναι ο υφιστάμενος χώρος των επιβατών, θα φτάσει περίπου τα 7.500 τ.μ και συνολικά τα 13.350 τ.μ. Από την συνολική επιφάνεια υπολογίζεται ότι 700 τ.μ θα καλύψουν εμπορικές χρήσεις και 1.000 τ.μ χρήσεις εστίασης.
Με την ολοκλήρωση όλων των έργων αναβάθμισης, η Fraport Greece θα μπορεί να υποδεχτεί στο κυκλαδίτικο αεροδρόμιο, πόλο έλξης του διεθνούς τζετ σετ 1 εκατομμύριο επιβάτες ετησίως, από 700.000 που εξυπηρετεί σήμερα. Κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθεί εντυπωσιακά ο ήδη μεγάλος αριθμός τουριστών που μεταβαίνει κάθε χρόνο στη Μύκονο.
Η Fraport υπολογίζει ότι η ανακατασκευή θα κοστίσει 25 εκατ. ευρώ, ενώ να σημειωθεί πως τα σχέδια του αεροδρομίου της Μυκόνου, τροποποιήθηκαν κατόπιν απαίτησης της τοπικής κοινωνίας, αυξάνοντας την δαπάνη για την αναμόρφωση του αεροδρομίου κατά 7 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία όμως, δεν έχει σκοπό να ανακαινίσει μόνο τον αεροσταθμό, αλλά να δώσει μια συνολική εικόνα πλήρους αναδόμησης στο χώρο. Έτσι εκτός των βασικών αλλαγών έχουν προβλεφθεί να γίνουν και οι εξής:
– Επέκταση στην βόρεια πλευρά του υφιστάμενου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 2000m2, η οποία θα στεγάσει το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου. Θα υπάρξει πλήρης αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.
– Επέκταση κατά 500m2 του υφιστάμενου κτηρίου για τη δημιουργία περισσοτέρων πυλών αναχώρησης
– Πλήρη αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων –
– Δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων και εστίασης στον χώρο των αναχωρήσεων.
– Πλήρη ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής
– Δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών
– Τοποθέτηση νέου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης αποσκευών
– Επανασχεδιασμό ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού.
Πηγή: andro.gr