Η Νέα Υόρκη επεξεργασμένη ψηφιακά είναι πανέμορφη, χάρη και στον διευθυντή φωτογραφίας Γιάνους Καμίνσκι γοητεύει απ’ άκρη σε άκρη στις τσιμεντένιες ταράτσες, τις γέφυρες, τα σοκάκια, τα κλαμπ της, στις προσόψεις των κτιρίων της ακόμα και στους λόφους των γκρεμισμένων κτηρίων της που ετοιμάζουν την καινούργια πόλη. Η ταινία διατηρεί την αναγκαία και ζωογόνα θεατρικότητα της και αναπτύσσεται μ’ ένα ανάλαφρο και ρυθμικό μοντάζ, με χρώματα βαθιά κι έντονα, με σκηνογραφικές κι ενδυματολογικές παλέτες αντιθετικές σαν τους ήρωές της: κόκκινα, καφετιά, πορτοκαλί, για τους Λατίνους μπλε, ασπρόμαυρα γκρίζα για τους Τζετς. Η παρουσία της 89χρονης Ρίτα Μορένο, η οποία είχε κερδίσει και το Όσκαρ β’ ρόλου ως Ανίτα, λειτουργεί σαν συνδετικός και συγκινητικός κρίκος με το πρώτο φιλμ.
Ο Σπίλμπεργκ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων (Φωτογραφία: Ed Murray).
Ο Σπίλμπεργκ ξέρει πολύ καλά κάτι που έγραψε ο ιρλανδός συγγραφέας Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, «ο Χορός είναι η κάθετη έκφραση οριζόντιων επιθυμιών» κι αυτό μας το δείχνει καθέτως, πλαγίως οριζοντίως και με κάθε τρόπο. Η ταινία βρίσκεται σε μια συνεχή κίνηση, σαν τους χορευτές σε μια πίστα κάτω από τους εξαίσιους ήχους μιας σπουδαίας μουσικής και όμορφων τραγουδιών, χωρίς να χάνεται τίποτα από αυτά που πρέπει να μας αφηγηθεί, χωρίς να στερούμαστε τίποτα από αυτά που κινούνται στη σφαίρα της συγκίνησης και της ευχαρίστησης.
Ο Σπίλμπεργκ συνομιλεί, χορεύει με το φιλμ που αγάπησε και αφήνει χώρο και σε αυτούς που γνωρίζουν την πρώτη ταινία, αλλά δημιουργεί χώρο και σε ανθρώπους που δεν την έχουν δει να διασκεδάσουν, να παρασυρθούν στο χορό, να ψυχαγωγηθούν, αφήνοντας τη μουσική του Μπερνστάιν να πλημμυρίζει την ακοή μας, τα ακροδάχτυλα που παίζουν πάνω στο βελούδο των καθισμάτων, τις πατούσες μας που θέλουν να «αυτονομηθούν» στο κόκκινο χαλί της αίθουσας, τις αισθήσεις που θέλουν να μας κάνουν μέρος αυτού του χυμώδους νεαρόκοσμου, που όταν δεν μιλά τα αγριεμένα αγγλικά του και τα επιθετικά ισπανικά του, μιλά ανεμπόδιστα αισθαντικά, απροκάλυπτα ερωτικά, υπέροχα ορμητικά με τη γλώσσα του σώματος.