Οι εκδόσεις «35» των compact μοντέλων της Mercedes-AMG δημιουργήθηκαν ώστε να αποτελέσουν τις επιλογές εκείνες που θα εισάγουν τον αγοραστή στον μαγικό κόσμο της AMG. Τοποθετούνται στη γκάμα της μάρκας κάτω από τις κορυφαίες εκδόσεις «45» και απευθύνονται σε ένα κοινό που απαιτεί τα μοναδικά σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά μιας Mercedes-AMG, χωρίς όμως να το ενδιαφέρει κάτι τόσο δυναμικό όσο για παράδειγμα η Mercedes-AMG A 45 των 387 ίππων ή η κορυφαία A 45 S των 420 ίππων. Ειδικά τώρα για την έκδοση Sedan της δοκιμής μας, πρόκειται για την κορυφαία επιλογή στη γκάμα της A-Class Sedan (δεν προσφέρεται σε αυτό το αμάξωμα η έκδοση 45), η οποία εκτός του σπορ της χαρακτήρα, βάζει στο παιχνίδι και την έξτρα πρακτικότητα του πορτ-μπαγκάζ της.
«Αγριεμένη», αλλά όχι προκλητική
Η έκδοση «35» της Mercedes A-Class Sedan πατά πάνω στο στιλάτο 3 όγκων αμάξωμα της πρώτης σεντάν A-Class στην ιστορία, προσθέτοντας όλες εκείνες τις αισθητικές επεμβάσεις που της χαρίζουν μια σπορ εμφάνιση, η οποία δεν προκαλεί. Έτσι λοιπόν στο εμπρός τμήμα έχουν προστεθεί τα αεροδυναμικά βοηθήματα της σειράς AMG Line, όπως η νέα γρίλια για τη μάσκα, τα ειδικά πτερύγια στους πλαϊνούς αεραγωγούς του προφυλακτήρα, το έξτρα σποϊλεράκι και τα ασημί ένθετα. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι ειδικές αεροδυναμικές ζάντες των 18 ιντσών (προαιρετικά και «19άρες» που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής) αλλά και το διακριτικό σπόιλερ της AMG Line, ενώ πίσω διακρίνουμε την έξτρα αεροτομή, τα λογότυπα της AMG, αλλά και τον νέο διαχύτη με τις δύο χρωμιωμένες εξατμίσεις στα άκρα του προφυλακτήρα. Το τελικό αποτέλεσμα τονίζει επιτυχημένα την έτσι κι αλλιώς ελκυστική σιλουέτα της Mercedes A-Class Sedan, δίνοντάς την έναν ευπρόσδεκτο δυναμισμό.
Σπορ εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Από το εσωτερικό της A 35 Sedan δεν λείπει τίποτα που να μην ικανοποιήσει τα σπορ «θέλω» του ιδιοκτήτη της, ενώ παράλληλα διατηρούνται στο ανώτερο δυνατό κομμάτι στοιχεία όπως η παρεχόμενη ποιότητα και η υψηλή τεχνολογία σε ό,τι αφορά στα συστήματα συνδεσιμότητας, άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, πάνω στο γνώριμο σχεδιαστικά ταμπλό των compact μοντέλων της Mercedes ξεχωρίζει αρχικά το διπλό πάνελ οθονών του συστήματος MBUX (με διαγώνιο 10,25 ιντσών για κάθε υψηλής ευκρίνειας οθόνη), με το αριστερό πάνελ να φιλοξενεί τις διευρυμένες ενδείξεις του πίνακα οργάνων και το δεξί όλα τα απαιτούμενα του συστήματος πολυμέσων, μεταξύ των οποίων και τα επιλεγμένα set-up οδήγησης του AMG Dynamic Select (υπάρχει επιλογή για «Slippery», «Comfort», «Sport», «Sport+» και «Individual»). Νέο και σπορτίφ, με κόκκινο μάλιστα αγωνιστικό σιρίτι για τη θέση των τροχών, είναι το τιμόνι, ενώ τα AMG σπορ καθίσματα με τις κόκκινες ζώνες ασφαλείας, στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα χωρίς να επιβαρύνουν αρκετά την άνεση. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και έχει στη διάθεσή του πλήρεις ρυθμίσεις και για το τιμόνι και το κάθισμα. Πολύ όμορφος είναι ο διευρυμένος κρυφός φωτισμός πάνω στο ταμπλό αλλά και μέσα στους στρογγυλούς αεραγωγούς, οι αποχρώσεις του οποίου μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό. Στο κομμάτι της ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν αφήνουν περιθώριο για κανένα παράπονο τόσο σε ό,τι αφορά στην υφή τους, όσο και στο φινίρισμα-συναρμογή τους. Ιδίως στοιχεία όπως το αλουμινένιο πλαίσιο στις πόρτες και το ταμπλό δίνουν το κάτι παραπάνω σε ένα εσωτερικό που θα ικανοποιήσει απόλυτα οδηγό και επιβάτες.
Χώροι για 4 με πολύ καλό πορτ-μπαγκάζ
Η Mercedes-AMG A 35 Sedan διατηρεί το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου, συγκριτικά με τη χάτσμπακ A-Class, πορτ-μπαγκάζ, που χαρακτηρίζει έτσι κι αλλιώς όλες τις εκδόσεις του σεντάν μοντέλου. Έτσι, με χωρητικότητα 420 λίτρων (+50 lt.), άνοιγμα που δεν περιορίζει τη φόρτωση και δυνατότητα αναδιπλούμενης πλάτης των πίσω καθισμάτων, το πορτ-μπαγκάζ της A 35 παραμένει ένα από το πιο πρακτικό της κλάσης της. Σε ό,τι αφορά στο χώρο των επιβατών, η A 35 είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσεις 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό της, ενώ ένας μεσαίος καθήμενος θα προβληματιστεί κυρίως λόγω του υπεψυρωμένου τούνελ της μετάδοσης της τετρακίνησης.
Δυνατό μοτέρ για πολύ γρήγορες επιδόσεις
Απολαυστική και όχι «ενοχλητική»…
Στο δρόμο η Mercedes-AMG A 35 Sedan προσφέρει άφθονες δόσεις απόλαυσης στον οδηγό της, αποδεικνύοντας ότι είναι ένα γνήσιο «AMG» τέκνο. Κατ’ αρχάς το set-up της ανάρτησης (με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – 4 συνδέσμων πίσω και έξτρα ενισχύσεις αλουμινίου) είναι σφιχτό, σκληρό ώστε να μεγιστοποιεί την παρεχόμενη πρόσφυση, ενώ επιπλέον εκτός της στάνταρ τετρακίνησης (μοιράζει τη ροπή από 100:0 εμπρός μέχρι και 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων), υπάρχει και το σύστημα AMG Dynamics, το οποίο φροντίζει ώστε μέσω του ESP να επεμβαίνει στον πίσω εσωτερικό τροχό για να διατηρήσει στο βέλτιστο δυνατό την επαφή με την άσφαλτο. Στην πράξη, η A 35 εμφανίζει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε ένα δρόμο με στροφές, ουδετερότητα που εκπλήσσει και μια αμεσότητα που την καθιστά άκρως απολαυστική. Στην ευθεία και ειδικά στην εθνική η A 35 ταξιδεύει με απόλυτη ασφάλεια και πραγματοποιεί με χαρακτηριστική ευκολία προσπεράσεις φθάνοντας πολύ γρήγορα σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς παράλληλα να εμφανίζει ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους. Από την άλλη πλευρά και παρά τη σφιχτή ρύθμισή της δεν θα ενοχλήσει στην καθημερινή οδήγηση, και μόνο κατά το πέρασμα από πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες θα ταραχτεί η ηρεμία των επιβατών. Το τιμόνι έχει την αίσθηση και ακρίβεια που απαιτείται ώστε να βοηθά τον οδηγό να χαράσσει με ακρίβεια την επιθυμητή τροχιά. Άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται τα φρένα με τους τρυπητούς εμπρόσθιους δίσκους και τις δαγκάνες της AMG σε ασημί χρώμα.
Συμπέρασμα
Εντυπωσιακά γρήγορη, σπορ στο δρόμο και παράλληλα, premium και hi-tech, η Mercedes-AMG A 35 Sedan είναι ένα αυτοκίνητο… χιλιομετροφάγος, που μπορεί να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση τους επιβάτες της από το ένα σημείο στο άλλο, χωρίς να κουράσει. Τιμολογιακά, το κόστος των 60.000 ευρώ που κοστίζει η έκδοση είναι αυξημένο, όμως μόνο και μόνο το «AMG» που τη συνοδεύει της δίνει μια προστιθέμενη αξία που αποτιμάται πολύ ακριβά στο αυτοκινητικό χρηματιστήριο…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 306 PS/5.800 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/3.000-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 164 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 401,8 €
Βάρος: 1.570 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.558/1.797/1.411 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt.
Τιμή: από 60.080 €
Πηγή: newsauto.gr