Η Aesop εμπιστεύθηκε το γραφείο Snøhetta για το σχεδιασμό του νέου του καταστήματος και δεν το μετάνιωσε. Άλλωστε, αυτός είναι ο πιο φωτογραφημένος χώρος στο Instagram τους τελευταίους μήνες.
Όχι ιδιαίτερα δύσκολη ερώτηση, καθώς η σκέψη των περισσότερων πάει αμέσως σε έναν minimal χώρο, καθαρό σαν νοσοκομείο, όπου τα ράφια είναι γεμάτα με εκατοντάδες μικρά μπουκαλάκια, πωλήτριες στην έχουν «στημένη» σε κάθε γωνία για να σε ψεκάσουν με κάποιο νέο άρωμα και οι μυρωδιές σου τρυπάνε τα ρουθούνια. ΟΚ, ίσως να υπερβάλω, αλλά αυτή την εικόνα έχω εγώ στο μυαλό μου.
Ωστόσο, όταν αναφέρεσαι στις μπουτίκ της Aesop τα δεδομένα αλλάζουν. Βλέπεις, το brand καλλυντικών από την Αυστραλία που ίδρυσε το 1987 ο Dennis Paphitis και σήμερα ανήκει στην εταιρία Natura Cosméticos, από το ξεκίνημα της πορείας του έδειξε να ακολουθεί διαφορετικό δρόμο: (1) επέλεξε να μην γεμίζει την αγορά με τα προϊόντα της αλλά να παρουσιάζει μόλις 4 κάθε χρόνο και (2) κάθε μπουτίκ της να είναι διαφορετική. Άλλωστε το motto της Aesop είναι ξεκάθαρο: κάνε λίγα και κάν’ τα καλά.
Κι όταν αποφάσιζε να ανοίξει το νέο της κατάστημα στο Λονδίνο, δεν θα μπορούσε να μην μείνει πιστή στις αρχές της. Συνεργάστηκε με το νορβηγικό γραφείο Snøhetta, η ομάδα του οποίου έχει συμμετάσχει σε δεκάδες projects σε όλο τον κόσμο – όπως στον σχεδιασμό του Εθνικού Μνημείου και Μουσείου της 11ης Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη και του πρώτου υποθαλάσσιου εστιατορίου της Ευρώπης. Αλλά σε αυτό το project έδωσε τον καλύτερό του εαυτό, καθώς το τελικό αποτέλεσμα έχει άρωμα 007.
Η νέα της μπουτίκ βρίσκεται στην καρδιά του Τσέλσι, στην Duke of York Square και με περίπου 110 τ.μ. αποτελεί το μεγαλύτερο κατάστημα της Aesop στην Ευρώπη – και το 200ο σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, αυτό που εντυπωσιάζει δεν είναι ούτε η τοποθεσία ούτε το μέγεθός της, αλλά ο σχεδιασμός της. Ένας σχεδιασμός που κατά πολλούς θυμίζει κάτι από τις κλασσικές ταινίες του James Bond.
Το millennial pink κυριαρχεί στους τοίχους του, οι 12 αψίδες στο εσωτερικό του δίνουν τον απαραίτητο δραματικό τόνο, οι καθρέφτες και οι στρατηγικά κρυμμένοι φωτισμοί δημιουργούν αισθησιακές σιλουέτες, ενώ οι βαριές επιφάνειες χαρίζουν τον απαραίτητο pop αέρα. Ένα σκηνικό που θα μπορούσε να το έχει σχεδιάσει και ο Ken Adams, ο άνθρωπος που επιμελήθηκε τα σκηνικά στα φιλμ του 007 τις δεκαετίες του ’60 και ’70.
Όχι τυχαίο που φωτογραφίες της μπουτίκ έχουν κατακλύσει το Instagram, κάνοντας πολλούς να πουν ότι αυτός είναι ο πιο φωτογραφημένος χώρος του Λονδίνου τους τελευταίους μήνες.
Άλλωστε, όπως λέει ο Thomas Buisson, general manager της Aesop στην Ευρώπη, «αυτός ο χώρος αντικατοπτρίζει πλήρως την φιλοσοφία της εταιρίας. Όμορφος, προσεγμένος, ξεχωριστός».
Πηγή: andro.gr