Αγαπούν την επικοινωνία και είναι ίσως τα πιο δημιουργικά πλάσματα που έχετε γνωρίσει. Πάντα προσπαθούν να αναδείξουν , με τον πιο στοχευμένο και πρωτοποριακό τρόπο, τα projects τους. Είναι γυναίκες που «παλεύουν» σ΄ έναν πολύ ανταγωνιστικό χώρο με βασικό όπλο τους την επικοινωνία και αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα τους το χαμόγελό τους.
Νάνσυ Υφαντίδου – PR BIZZ public relations
facebook.com/PR-BIZZ
Η Νάσνυ Υφαντίδου δημιούργησε την PR BIZZ public relations το 2009 . Μετά τις σπουδές της πάνω στον τομέα της επικοινωνίας αποφάσισε να κάνει κάτι που θα συντάσσεται με το πνεύμα της εποχής και τα κατάφερε. Σήμερα διαχειρίζεται τη φήμη εταιρικών και φυσικών προσώπων με μεγάλη επιτυχία! Είναι μια υπέροχη μανούλα που πάντα «ξεκλέβει» χρόνο, απ΄την άλλη της μεγάλη αγάπη την επικοινωνία, για να ναι δίπλα στα παιδιά της: «Η ενασχόληση μου με την επικοινωνία ξεκίνησε το 2000 όταν ξεκίνησαν ουσιαστικά και οι σπουδές μου στις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία. Από τότε έως και σήμερα είναι η γλυκιά μου καθημερινότητα.» μας εκμυστηρεύεται η ίδια
Η γεμάτη θετική ενέργεια Νάνσυ πάντα βρίσκει τρόπους ν ανακαλύπτει την «καλή» πλευρά των πραγμάτων: «Νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που προσαρμόζω τα όνειρά μου και τις ιδέες μου σε αυτό τον κλάδο. Δυστυχώς η συγκυρία της οικονομικής κρίσης που πλήττει αυτήν την πόλη συνέπεσε με το ξεκίνημα της PR BIZZ. Αυτό είναι και θετικό γιατί έχουμε μάθει στα δύσκολα και ζητούμενο είναι να φέρνουμε αποτελέσματα σημαντικά για τις επιχειρήσεις που αναλαμβάνουμε με μικρά κόστη. Ως συνέπεια οι ιδέες και η καινοτομία είναι χαρακτηριστικά μας».
Αγαπάει πολύ όλες τις δουλειές που έχει κάνει όμως, ξεχωρίζει τις εξής δυο: « Υπήρξα συνεργάτης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με την αρμοδιότητα του συμβούλου δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, υπεύθυνη για την εύρεση χορηγιών και τη διασύνδεση της αγοράς με το Πανεπιστήμιο. Επίσης, η συνεργασίες μου με τον Σύνδεσμο Γουνοποιών Καστοριάς ,φιλανθρωπικά gala και διασυνοριακά προγράμματα Ελλάδα-Αλβανία, Ελλάδα-Βουλγαρία είναι κάποια από τα projects που έχουμε χειριστεί»
Με το βλέμμα στον άνθρωπο και τα μάτια της στραμμένα στην ουσία των πραγμάτων η Νάνσυ Υφαντίδου μας εξηγεί ποια είναι για εκείνη η ιδανική επικοινωνία: «Η ανθρώπινη! Οφείλουμε να είμαστε σωστοί και αληθινοί στην καθημερινή ανθρώπινη επικοινωνία και μετά στην επαγγελματική. Η αληθινή και ειλικρινής επικοινωνία νομίζω είναι χαρακτηριστικό των καιρών. Η ωραιοποίηση των πάντων ,όπως γινόταν παλιά, είναι μια τακτική που δημιουργεί άμυνες και αντιδράσεις. Το κοινό είναι ενημερωμένο και έχει και βήμα διαλόγου ,μέσω των social media»
Λήδα Παπαδοπούλου – Εpi–Direct
Facebook: Epi-Direct Leda Papadopoulou
Η Λήδα Παπαδοπούλου είναι απ΄τα πιο ευγενικά και ταλαντούχα πρόσωπα της επικοινωνίας. Τα 25 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στον χώρο την κατατάσσουν σε μια απ΄ τις πιο δυναμικές παρουσίες. Η φιλοσοφία της Εpi-Direct είναι να προσφέρει boutique services τόσο σε μεγάλους όσο και σε μικρότερους πελάτες.
Η ενασχόληση της με την επικοινωνία ήταν η ανάγκη της να γνωρίσει καλύτερα τους ανθρώπους: «Σπούδασα Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing, αλλά αυτό που με κέρδισε ήταν η Επικοινωνία. Ίσως γιατί με ενδιαφέρουν οι ανθρώπινες σχέσεις, μ΄ αρέσει να «ψάχνω» τους ανθρώπους στο βάθος, να νιώθω κοντά τους. Με δύο λόγια η ενσυναίσθηση, η ψυχική ταύτιση, η κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων. Όπως καταλαβαίνετε, η ψυχολογία αποτελεί ένα κομμάτι της επικοινωνίας και αυτό με γοητεύει. Επίσης είμαι οργανωτική, μου αρέσει η τάξη αλλά και η δημιουργικότητα. Αν ενώσεις αυτά τα δύο μαζί με την σκληρή δουλειά, κάνεις τη συνταγή της επιτυχίας για κάθε project. Νομίζω πως έκανα το χόμπι μου επάγγελμα, γι’ αυτό και το λατρεύω δεν κουράζομαι ποτέ!»
Η Λήδα Παπαδοπούλου γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Έχει πολύ συγκεκριμένη άποψη για την πόλη και τις δράσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν εδώ: «Την αγαπώ, είναι μια πόλη όμορφη με πολλές άσχημες πλευρές δυστυχώς. Μπορείς να δημιουργήσεις, όμως όλοι ξέρουμε ότι οι μεγάλες ευκαιρίες είναι στην Αθήνα, όπου είναι και ο κορμός της οικονομίας. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλα τα εντυπωσιακά projects, που κάναμε και κάνουμε είναι από πελάτες με έδρα την Αθήνα ή το εξωτερικό. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα. Ωστόσο προσπαθούμε με δημιουργικότητα και επιμονή!»
Δύσκολα project και απαιτητικές δουλειές ήταν για τη Λήδα απλά μια ακόμη πρόκληση: «Είχα την τύχη να αναλάβω όλες τις μεγάλες εκδηλώσεις της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος για την Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων «ΑΘΗΝΑ 2004». Δούλεψα με το επιτελείο της Γιάννας Αγγελοπούλου, ήταν μια εμπειρία που δε θα ξεχάσω στη ζωή μου. Μια άλλη εκδήλωση ήταν τα εγκαίνια του Mediterranean Cosmos, του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου των Βαλκανίων, που η δημιουργία του ανέτρεψε τα εμπορικά δεδομένα της πόλης. Πολύ δύσκολο και απαιτητικό project αφού είχαμε παράλληλα και το γραφείο τύπου για αρκετά χρόνια.»
Με ποιητική διάθεση και φιλοσοφική προσέγγιση μας ορίζει την επικοινωνία: «Ιδανική επικοινωνία για μένα είναι να μπορείς να ακούς αυτό που δεν λέγεται. Όταν δηλαδή, κάποιος καταλαβαίνει τι θέλεις, πως σκέφτεσαι, πως νιώθεις, τι ζητάς, χωρίς καν να χρειαστεί να μιλήσεις και να εξηγήσεις. Η αληθινή επικοινωνία είναι το στήριγμα, είναι το αντίθετο της απομόνωσης, είναι η ίδια η ζωή!»
Χριστίνα Τζελέπογλου – Mar.Com Τζελέπογλου Μον. ΕΠΕ
Facebook: MarCom Tzelepoglou
Δυναμική , αθλητική με υπέροχο χαμόγελο σπούδασε Επικοινωνία & Μάρκετινγκ στο ICBS Business College και στο City College στο Λονδίνο. Μετά τις σπουδές της εργάστηκε στην United Distillers UK. Ξεκίνησε τη δικιά της εταιρία επικοινωνίας το 1996 . Οι δουλειές της πάντα ξεχωρίζουν για τις πρωτοποριακές προσεγγίσεις της.
Η Χριστίνα Τζελέπογλου γνώριζε από πολύ μικρή ότι η ενασχόληση της με την επικοινωνία είναι μονόδρομος, όπως μας εξηγεί η ίδια : «Θα μπορούσα να πω πως από μικρή μου άρεσε να επικοινωνώ και να συναναστρέφομαι με κόσμο και να ανακαλύπτω νέα πράγματα. Το να ασχοληθώ λοιπόν με την επικοινωνία ήταν μονόδρομος. Δεν νομίζω πως θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο καλύτερα»
Αγαπάει την Θεσσαλονίκη και το αποδεικνύει με τις δουλειές της: «Η πόλη μας δεν έχει την οικονομική δύναμη που έχει η Αθήνα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις βρίσκονται στην πρωτεύουσα. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι κάνουμε ποιοτικές, καινοτόμες δουλειές και ο στόχος μας είναι πάντα να είμαστε πρωτοπόροι».
Ένα από τα project που θα θυμάται, αν και είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιο, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συναυλία: «Θα μπορούσα να αναφέρω αξιολογώντας την χρονιά που πέρασε πως η συναυλία του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Αρωγής με τον Τενόρο Μάριο Φραγκούλη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ήταν ένα project που αγκάλιασε το κοινό της πόλης».
Η ιδανική επικοινωνία για τη Χριστίνα γίνεται με στρατηγική: «Να γίνεται στρατηγική επικοινωνίας και να επιλέγονται τα κατάλληλα μέσα για τον κάθε πελάτη και επιχείρηση ξεχωριστά»
Τζένη Δεληχρήστου – JADE COMMUNICATIONS
Facebook: @Jadecomms
Η Τζένη Δεληχρήστου κατάφερε να κάνει τ΄ όνειρο της πραγματικότητα κάτω από περίεργες συνθήκες. «Όταν έκλεισε το περιοδικό CLOSE UP, του οποίου είχε την διεύθυνση διαφήμισης, αποφάσισε ότι ήρθε η στιγμή να κάνει επιτέλους πράξη αυτό ακριβώς που είχε ονειρευτεί. Να διευθύνει μια εταιρεία επικοινωνίας!
Το όνομα της το οφείλω σε μια αγαπημένη φίλη και κειμενογράφο, η οποία πήρε τα αρχικά του ονόματός μου και τα συνδύασε έτσι ώστε να σχηματίζουν το JaDE, έναν πολύτιμο λίθο, ο οποίος σύμφωνα με την κινέζικη παράδοση συνδέεται με την σοφία, την τιμιότητα, την ευφυΐα, την επινόηση, ενώ αποφέρει κέρδη και επιτυχία στις επιχειρήσεις. Δηλαδή, όλα όσα επιδιώκω να κατακτήσω ως άνθρωπος αλλά και να επιτύχω ως επαγγελματίας.»
Το ταξίδι της στην κόσμο της επικοινωνίας ξεκίνησε κάπως έτσι: «Έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές μου πάνω στα Οικονομικά και το μεταπτυχιακό μου στην Διοίκηση Επιχειρήσεων στράφηκα στον κλάδο της διαφήμισης και των ΜΜΕ. Γρήγορα αντιλήφθηκα πόσο μεγάλη σημασία έχει στην επιτυχία ενός προϊόντος η ευρηματική και στοχευμένη επικοινωνία. Οι πολύτιμες εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκόμισα όλα αυτά τα χρόνια μου έδωσαν τα απαραίτητα εφόδια και λειτούργησαν με τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγηθώ τελικά να κάνω αυτό που πάντα αγαπούσα. Σε αυτό συνέβαλε και η τάση που ήδη είχε ωθήσει τους πελάτες να ζητούν κάτι περισσότερο από τον κλασικό τρόπο διαφήμισης, πιο άμεσο, διαδραστικό με το κοινό τους και απόλυτα στοχευμένο. Όλα τα άλλα πήραν εύκολα τον δρόμο τους.»
Η οικονομική κρίση και οι καιροί είναι δύσκολοι. Η Τζένη όμως αισθάνεται ότι η δημιουργικότητα δεν σταματάει ποτέ: «Και βέβαια μπορείς να δημιουργήσεις αυτά που φαντάζεσαι. Ευτυχώς έχουμε ανοιχτόμυαλους επιχειρηματίες με διάθεση, ζήλο και προθυμία να ξεπεράσουν τις όποιες δυσκολίες της εποχής και να κάνουν το καλύτερο για την εταιρεία τους. Σε συνδυασμό με ένα μεγάλο αριθμό άριστων και ταλαντούχων, ο καθένας στον τομέα του, συνεργατών, πιστεύω πως μπορούν να γίνουν θαύματα. Το ότι δεν διαχειριζόμαστε τα budget που είχαμε στο παρελθόν δεν σημαίνει και ότι μας επιτρέπεται να κάνουμε εκπτώσεις σε πρωτοτυπία ή επαγγελματισμό.»
Αυτό που επιδιώκει πάντα είναι να ξεφεύγει απ΄ τα τετριμμένα. Όσο για το project που ξεχωρίζει είναι απόλυτη: «Το σημαντικότερο μου project είναι πάντα το τελευταίο, μέχρι να ακολουθήσει το επόμενο! Σε όλες μου τις δουλειές καταθέτω κομμάτι της ψυχής μου. Αφού κατανοήσω την στρατηγική και τις ανάγκες κάθε ενέργειας, προσπαθώ να εναρμονιστώ πλήρως και να παρέχω ό,τι ακριβώς χρειάζεται και πάντα κάτι παραπάνω από αυτό που περιμένουν οι πελάτες. Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να επαναλαμβάνεται και να λειτουργεί με στεγανά. Κάθε φορά θέλω να προσφέρω κάτι διαφορετικό, κάτι καινούριο που θα κάνει την εκδήλωση ξεχωριστή, μέσα πάντα στα πλαίσια της στρατηγικής και των απαιτήσεων του πελάτη.»
Ιδανική επικοινωνία για τη Τζένη Δεληχρήστου είναι: «Ν’ ακούς με ανοιχτό μυαλό και μετά να πράττεις. Είναι μια δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης που πάντα ευνοεί και τις δύο πλευρές. Η ιδανική επικοινωνία χτίζεται πάνω σε αληθινές, ουσιαστικές και έντιμες σχέσεις τόσο με τους συνεργάτες όσο και με τους πελάτες και καταναλωτές.
Μαρία Τσακάλου & Αλεξία Αηδονά TSAKALOU PR
Facebook https://www.facebook.com/TsakalouPr/
Η Μαρία Τσακάλου εδώ και 15 χρόνια συνδυάζει την αποτελεσματική και ολοκληρωμένη επικοινωνιακή κάλυψη διοργανώσεων αλλά και το σχεδιασμό και την ανάπτυξη στρατηγικής επικοινωνίας. Ήταν αδύνατον να μη μεταφέρει το «μικρόβιο» στην κόρη της την Αλεξία Αηδονά , που τα τελευταία χρόνια, ασχολείται και εκείνη με την επικοινωνία Η συνύπαρξη μάνας και κόρης σ΄αυτή την περίπτωση είναι δημιουργική και άκρως αποτελεσματική.
Πως όμως προέκυψε η επικοινωνία στη ζωή της Μαρίας Τσακάλου: «Είχα ασχοληθεί επί σειρά ετών με τον τομέα της επικοινωνίας και των εκδηλώσεων από την θέση σε ΜΚΟ αλλά και την ενασχόληση μου με Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Κάποια στιγμή θεώρησα ότι η μεγάλη εμπειρία που είχε συσσωρευτεί όλα αυτά τα χρόνια μπορούσε να αξιοποιηθεί και επαγγελματικά» Η Αλεξία Αηδόνα απ΄ την άλλη δε θα μπορούσε να σταθεί μόνο στην εμπειρία της μαμάς: «Μετά τις σπουδές μου στο Central Saint Martins University of Arts και την εργασιακή εμπειρία που αποκόμισα στο Λονδίνο αποφάσισα να ασχοληθώ με την οικογενειακή επιχείρηση».
Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που αγαπάνε και οι δυο: «Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη μας και την λατρεύουμε και μας αρέσει να δημιουργούμε σε αυτήν. Πολλές φορές όμως μεγαλεπήβολα project σκοντάφτουν στην έλλειψη ποικιλίας χώρων και στο υψηλό budget που απαιτείται», μας λέει η Μαρία Τσακάλου. Ενώ, η Αλεξία ελπίζει σε μεγαλύτερα όνειρα: «Λόγω της εμπειρίας μου από το εξωτερικό πολύ συχνά οραματίζομαι να φέρω μεγάλα projects στην πόλη μου. Κάποια τα κατάφερα! Θα ευχόμουν να είχαμε περισσότερες υποδομές και περισσότερους ανθρώπους που δεν θα δίσταζαν να ρισκάρουν στα δύσκολα»
Όσο για το σημαντικότερο project που έχουν δημιουργήσει και οι δυο συμφωνούν : «Αδιαμφισβήτητα το SAIL FOR PINK. Είναι μια δράση που ξεκίνησε πριν έξη χρόνια με στόχο την ενημέρωση και την πρόληψη για τον Καρκίνο του Μαστού. Το έχουμε στήσει από το μηδέν και είναι μοναδικό στην Ελλάδα και όχι μόνο. Καταφέραμε σε αυτά τα χρόνια να έχουμε περισσότερες από 7000 συμμετοχές και να το έχει αγκαλιάσει όλη η πόλη» , μας εξηγεί η Αλεξία και η μαμά της συμφωνεί απόλυτα.
Άλλη μια κοινή συνισταμένη των δυο γυναικών είναι η ποιότητα που δεν την διαπραγματεύονται στην επικοινωνία!: «Κάθε ενέργεια που έχει επίπεδο» σημαίνει για την Μαρία Τσακάλου σωστή επικοινωνία και η κόρη της συμπληρώνει: «Ποιότητα, Καινοτομία, Άριστη επικοινωνία με τους πελάτες».