Η νέα Vantage δεν είναι ένα συνηθισμένο σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα ιδιαίτερο κουπέ που δικαιωματικά έρχεται να τοποθετηθεί σε μια δική του κατηγορία. Όπως ακριβώς συμβαίνει με κάθε Aston Martin. Είναι όμορφη μα, συνάμα, επιθετική και άγρια. Με υψηλό πρεστίζ και απαράμιλλη ποιότητα, που συνάδουν απόλυτα με την μακρόχρονη upper class παράδοση των Βρετανών. Αλλά ταυτόχρονα κι’ ένα πραγματικό αγρίμι, ένα αρπακτικό πάνω σε τέσσερις τροχούς, καθώς κάτω από την επιθετική εξωτερική της προβιά φωλιάζει συγχρόνως όλο το αγωνιστικό pedigree των δημιουργών της. State of the art σε επίπεδο τεχνολογίας, και μάλιστα σε κάθε της πτυχή, αλλά και λουσάτη συγχρόνως, με πρωτόγνωρες ανέσεις και μοναδικές ευκολίες. Του αλωνιού και του σαλονιού, δηλαδή.
Η νέα Aston Martin Vantage έρχεται σήμερα στο προσκήνιο της σύγχρονης αυτοκινητικής αρένα μετά την εντυπωσιακή DB11 αποτελώντας και πρακτικά το δεύτερο κατά σειρά νέο μοντέλο που τηρεί απαρέγκλιτα το second century plan που έχει προ καιρού εκπονηθεί από τους ιθύνοντες της βρετανικής εταιρείας, σύμφωνα με τα οποίο όλες οι επερχόμενες μέσα στα προσεχή χρόνια δημιουργίες θα πρέπει να είναι ακόμα πιο θελκτικές στο μάτι, πιο προηγμένες τεχνολογικά και με ενισχυμένο τον οδηγοκεντρικό τους χαρακτήρα. Πραγματικές Aston Martin, δηλαδή.
Και όπως όλα μαρτυρούν, ο στόχος επετεύχθη. Χωρίς εξεζητημένες επιλογές, χωρίς διχαστικές επιλογές σε επίπεδο σχεδίασης. Μα πάντοτε με τη μοναδική κατασκευαστική και σχεδιαστική σφραγίδα της Aston Martin.
Το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, αφού κάθε τι πάνω της έχει σμιλευτεί για κάποιο σκοπό και όχι απλώς για να τραβά το μάτι. Στο εμπρός μέρος δεσπόζουν η χαρακτηριστική μάσκα, που για την περίσταση είναι εγκατεστημένη πολύ χαμηλά, τα slim φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν την κινηματογραφική DB10, καθώς και το πλατύ και πρησμένο καπό κάτω από το οποίο κρύβεται το γερμανικό θηρίο της Mercedes-AMG, που σε συνδυασμό έρχονται να δημιουργήσουν την αίσθηση… αρπακτικού. Πίσω, η όλη σύλληψη είναι ακόμα πιο επιτυχημένη, με το δραματικό διαχύτη στο κάτω μέρος και τα καλαίσθητα καπούλια της να κλέβουν την παράσταση. Όπως συμβαίνει και με τα φωτιστικά σώματα, που αγκαλιάζουν με εντυπωσιακό τρόπο την ουρά της βρετανικής κατασκευής.
Από τη μεριά της, η ξεχωριστή αίσθηση του cockpit εστιάζει απόλυτα στη λειτουργικότητα. Και φυσικά, στο σχεδιασμό. Τα υλικά έχουν επιλεχθεί ώστε να ενισχύσουν το αίσθημα μοναδικότητας, αναδεικνύοντας συγχρόνως ένα υψηλό επίπεδο τεχνικής και ποιότητας. Την ίδια στιγμή, η χαμηλή, σχεδόν «χωστή» θέση οδήγησης, καταφέρνει να δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνέχεια. Για μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, με άλλα λόγια, που έρχεται να συνδέσει στενά τον οδηγό με το αυτοκίνητο. Και φυσικά με τον δρόμο.
Για το λόγο αυτό, την κίνηση παρέχει ένας πανίσχυρος high tech 4λιτρος V8 κινητήρας της Mercedes – AMG, ο οποίος έχει ρυθμιστεί για την περίσταση προκειμένου να αποδίδει ισχύ 510 ίππων και ροπή 685 Nm. Τιμές που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες. Και που το ίδιο σίγουρα θα κάνουν τους αντίζηλους της να χάσουν τον ύπνο τους. Σύμφωνα με τους Βρετανούς, η νέα Vantage των 1.530 κιλών καλύπτει το «0-100» σε μόλις 3,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 314 χλμ./ώρα. Φυσικά, η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, όπως σε κάθε δημιουργία με την υπογραφή της Aston Martin, με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις και paddles στο τιμόνι.
Το αλουμινένιο δάπεδο του Vantage προέρχεται από την εκπληκτική DB11, ωστόσο οι αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτό έχουν ως αποτέλεσμα να είναι διαφορετικό από εκείνο του «μεγάλου» κουπέ της Aston Martin. Και μάλιστα, κατά 70%. Οι αναρτήσεις αποτελούνται, όπως αρμόζει σε μια κατασκευή με αγωνιστικά γονίδια, από διπλά ψαλίδια εμπρός, μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω καθώς και από «προσαρμοζόμενα» αμορτισέρ με τρεις ρυθμίσεις: τις Sport, Sport Plus και Track.
Η νέα Aston Martin Vantage είναι το νέο αστέρι των Βρετανών. Δικαιωματικά. Και χωρίς «ναι μεν αλλά»!
Πηγή: manofstatus.com