Valhalla: Ο τόπος των αθανάτων, η τελευταία κατοικία των Βίκιγνκ που έπεσαν ηρωικά στη μάχη. Αυτή την ονομασία υιοθετεί και το νέο υβριδικό supercar της Aston Martin που αποτελεί την έκδοση παραγωγής της AM-RB 003 και παίρνει θέση κάτω από τη Valkyrie.
Πηγή τροφοδότησης του μοντέλου συνιστά ένας flat-plane V8 twin-turbo κινητήρας 4.000 κ.εκ. που φαίνεται πως κατάγεται από το Affalterbach, την έδρα της Mercedes-AMG, και κινεί τη θηριώδη AMG GΤ Black Series. Είναι, δηλαδή, σύμπτωση που και τα δύο μοντέλα στροφάρουν έως τις 7.200 σ.α.λ;
Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο μοτέρ χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από την βρετανική εταιρεία, χαρακτηρίζοντάς το ως «τον πιο προηγμένο, άμεσα αποκρίσιμο και ισχυρό V8 που έχει υπάρξει σε μοντέλο της Aston Martin».
Τοποθετείται στο κέντρο του αμαξώματος, παράγει 750 PS και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) που συνεπικουρούν με επιπλέον 204 PS και εκτοξεύουν τη συνδυαστική απόδοση στα 950 άλογα και 1.000 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός ολοκαίνουριου 8τάχυτου διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου (με paddles) που συνδράμει στην ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ. και στην τελική ταχύτητα των 330 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, ενσωματώνεται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πισω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-diff), για αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και μειωμένες κλίσεις.
Το δυναμικό χαρακτήρα της Aston Martin Valhalla ενισχύει το set-up της ανάρτησης, με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Adaptive Spool Valve Dampers). Σημαντική είναι και η συμβολή του προφίλ οδήγησης “Track” το οποίο μειώνει δραστικά την απόσταση του οχήματος από το έδαφος, μεγιστοποιώντας την παραγόμενη κάθετη δύναμη.
Για το τελευταίο μεριμνά και μια σειρά ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που επιτρέπουν στο όχημα να παράγει έως και 600 kg downforce σε ταχύτητες 241 χλμ./ώρα.
Δεδομένης της εξηλεκτρισμένης του υπόστασης, το «παρών» δίνει και το προφίλ οδήγησης “EV” που σηματοδοτεί τη μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς (όπως συμβαίνει και με τη Ferrari SF90 Stradale). Υπό οποιαδήποτε άλλη συνθήκη η ισχύς κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς, σε αναλογία που καθορίζεται από τις εκάστοτε ανάγκες.
Μια ενδιαφέρουσα λειτουργία είναι πως η διαδικασία της όπισθεν πραγματοποιείται από έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, μια λειτουργία που συμβάλλει στην εξοικονόμηση βάρους (1.550 kg).
Μιας και μιλήσαμε για ηλεκτρική ενέργεια, το βρετανικό υβριδικό supercar μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μόλις 15 χλμ. Πρόκειται για ένα νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, αλλά καταδεικνύει την κατευθυντήρια γραμμή της μάρκας, η οποία δεν είναι άλλη από τις επιδόσεις.
Ο εξοπλισμός της Valhalla περιλαμβάνει Full LED προβολείς με high-beast assist, διζωνικό κλιματισμό, Auto Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control Active Cruise Control, Blind Spot Monitoring και Rear View Parking Camera.
Το νέο κομψοτέχνημα από τη Βρετανία καταφτάνει με άγριες διαθέσεις και ορέγεται να “οργώσει” το Nurburgring σε 6 λεπτά και 30 δλ., εκθρονίζοντας τη Mercedes AMG GT Black Series που κατέχει το ρεκόρ.
Τέλος, η τιμή του μοντέλου δεν έχει ανακοινωθεί, σύμφωνα, όμως, με δημοσιεύματα, η Aston Martin θα αξιώνει γύρω στα 700.000 ευρώ.
Πηγή: newsauto.gr