Η παρουσίαση της νέας Porsche Macan -που είναι ηλεκτρική- πλησιάζει και ποιος καλύτερος να μιλήσει για το αυτοκίνητο από τον επικεφαλής του Style Porsche. Τον ακούμε με προσοχή να αποκαλύπτει την φιλοσοφία των νέου αυτοκινήτου.
Λίγο πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας (και ηλεκτρικής) Porsche Macan, ο Michael Mauer συζητά για την πρόκληση της ανανέωσης της γνώριμης σχεδίασης του επιτυχημένου SUV. “Η νέα Macan είναι το πρώτο μοντέλο που ηλεκτροποιούμε από μια υπάρχουσα, καθιερωμένη ταυτότητα προϊόντος”, λέει ο αντιπρόεδρος Style Porsche.
Κατά την άποψή του, “κάθε νέο σπορ αυτοκίνητο πρέπει να είναι πολύ ξεκάθαρα αναγνωρίσιμο ως μέρος της οικογένειας προϊόντων Porsche και του συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά και να γίνεται αντιληπτό ως ‘το νέο'”. Ο Mauer πιστεύει ότι αυτή η οπτική συνοχή είναι ζωτικής σημασίας για τη μάρκα Porsche. Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ του “κατεξοχήν Porsche” και του “καινοτόμου” είναι μια δύσκολη πρόταση μερικές φορές, παραδέχεται ο σχεδιαστής.
Το νέο σύστημα κίνησης προσφέρει ευελιξία αλλά θέτει προκλήσεις
Η μετάβαση από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στη Macan αποτέλεσε πρόκληση για την ομάδα Style Porsche, ενώ παράλληλα προσέφερε νέες δυνατότητες.
H συνέντευξη του Michael Mauer
Κύριε Mauer, η Porsche ξεκινά τη χρονιά με ένα πραγματικό highlight, με τη μορφή της νέας Macan. Στον ρόλο σας, πώς προσεγγίζετε το έργο του σχεδιασμού της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής Macan;
Πριν σκεφτούμε συγκεκριμένες λεπτομέρειες, η στρατηγική προσέγγιση παίζει καθοριστικό ρόλο. Για παράδειγμα: Τι διακρίνει το μοντέλο; Πώς έμοιαζαν οι προκάτοχοί του; Αυτή ήταν μια ιδιαίτερα συναρπαστική πρόκληση με τη νέα Macan.
Παρουσιάσαμε την πρώτη γενιά το 2013 και από τότε την αναβαθμίζουμε με συνέπεια, αλλά πολύ προσεκτικά. Σε γενικές γραμμές, αυτό έχει δώσει στη Macan μια καθιερωμένη ταυτότητα προϊόντος σε όλες τις παγκόσμιες αγορές. Με κάθε νέα γενιά, η αποστολή μας είναι να βρίσκουμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ των οικείων σχεδιαστικών χαρακτηριστικών και των νέων στοιχείων.
Συγκεκριμένα, πρέπει να καταστήσουμε κάθε νέο σπορ αυτοκίνητο σαφώς, αναγνωρίσιμο μέρος της οικογένειας προϊόντων Porsche και της αντίστοιχης σειράς μοντέλων.
Ωστόσο, πρέπει επίσης να γίνεται αντιληπτό ως “το νέο”. Αυτή η οπτική συνέπεια είναι εξαιρετικά σημαντική για τη μάρκα μας. Η νέα Macan είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που κατασκευάζουμε πλήρως ηλεκτρικό, το οποίο όμως έχει ήδη μια υπάρχουσα, καθιερωμένη ταυτότητα προϊόντος. Έτσι, αυτό εγείρει τα ερωτήματα: Πόσο “νέο” πρέπει να είναι το “νέο” – τι είναι υπερβολικό, τι ακριβώς σωστό;
Πώς βρίσκετε αυτή την ισορροπία; Ποιες είναι οι παράμετροι που καθορίζουν αν το μοντέλο θα τύχει καλής υποδοχής από τους πελάτες;
Αυτό είναι δύσκολο να απαντηθεί σε γενικές γραμμές – η διαδικασία σχεδιασμού γίνεται χρόνια πριν από την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου στην αγορά. Δεν υπάρχουν αυστηρά αντικειμενικές παράμετροι βάσει των οποίων μπορούμε να αξιολογήσουμε την ελκυστικότητα των μελλοντικών μοντέλων.
Με τις αρχές σχεδιασμού της Porsche, σε επίπεδο μάρκας έχουμε αναπτύξει ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών που μας βοηθούν να διατηρούμε τους σχεδιασμούς μας σύμφωνους με τους στρατηγικούς μας στόχους κατά τη διάρκεια της καθημερινής μας εργασίας.
Για την Porsche, έχουμε ορίσει τρεις βασικές έννοιες που περιγράφουν τον χαρακτήρα της μάρκας: Εστίαση, ένταση και σκοπός. Στην ουσία, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτές οι βασικές έννοιες περιγράφουν αυτό που διακρίνει ένα προϊόν Porsche -αυτό που το καθιστά μια “κατεξοχήν Porsche” εμπειρία για τους πελάτες.
Πώς προέκυψαν αυτές οι έννοιες; Πώς εφαρμόζονται στην πράξη;
Για να το θέσω απλά, θα έλεγα ότι η εμφάνιση αυτών των εννοιών – ή ακριβέστερα ο ορισμός τους – ήταν σχεδόν πιο σημαντική από τους ίδιους τους όρους. Το έργο της ακριβούς διατύπωσης αυτών των τριών εννοιών είναι πολύ πιο πολύπλοκο από ό,τι ακούγεται. Το ίδιο ισχύει και εδώ: Χωρίς ομαδική εργασία, δεν τίθεται θέμα.
Η συζήτηση και η διερεύνηση των χαρακτηριστικών της μάρκας Porsche ήταν – και παραμένει – μια εξαιρετικά πολύτιμη δραστηριότητα για ολόκληρη την ομάδα σχεδιασμού.
Τα συγκεκριμένα οφέλη της είναι πολλαπλά: αφενός, χρησιμοποιούμε αυτούς τους όρους ως ένα είδος πυξίδας για να βεβαιωθούμε ότι δεν χάνουμε από τα μάτια μας την ουσία της μάρκας καθώς κοιτάμε προς το μέλλον. Τους χρησιμοποιούμε επίσης ως βοήθημα για τη λήψη αποφάσεων όταν σκεφτόμαστε ποιες προσεγγίσεις πρέπει να ακολουθήσουμε σε μια πρώιμη φάση σύλληψης.
Θα μπορούσατε να δώσετε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα εφαρμογής μιας βασικής έννοιας;
Η έννοια της “Εστίασης” είναι ένα καλό παράδειγμα: όσον αφορά το εσωτερικό, η “Εστίαση” σημαίνει ότι σε ένα σπορ αυτοκίνητο της Porsche, ο οδηγός βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, όλα τα εξαρτήματα που είναι σημαντικά για τον οδηγό είναι τοποθετημένα γύρω του για άμεση πρόσβαση. Και με την κυρτή οθόνη, έχουμε πάει τα πράγματα ακόμα ένα βήμα παραπέρα.
Με την αιωρούμενη οθόνη σε ελαφρώς καμπυλωτή μορφή – ιδανική για τον οδηγό – σχεδιάσαμε αυτό το βασικό στοιχείο με ακόμη πιο οδηγοκεντρικό τρόπο. Δημιουργήσαμε επίσης ένα είδος “μινιμαλιστικής λειτουργίας” στον πίνακα οργάνων. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό, αν το επιθυμεί, να επιλέξει μόνο τα στοιχεία του πίνακα οργάνων που είναι ζωτικής σημασίας για την οδήγηση. Εστιάζοντας μόνο στα πράγματα που είναι απολύτως απαραίτητα, όπως λέμε.
Πόσο σημαντικές είναι οι διαφορετικές διεθνείς προτιμήσεις και τάσεις στη διαδικασία σχεδιασμού;
Σε γενικές γραμμές, πιστεύω ότι και εδώ η επίτευξη της σωστής ισορροπίας είναι απολύτως απαραίτητη για μια καθιερωμένη μάρκα όπως η Porsche. Μια μάρκα με ισχυρή ταυτότητα βασίζεται επίσης στο γεγονός ότι δεν ακολουθεί δουλικά κάθε τάση. Κάποιες φορές είναι καλύτερη στρατηγική να μην είσαι ο πρώτος σε κάθε θέμα.
Πηγή : topgeargreece.gr