ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ BMW X2

Η απερχόμενη BMW X2 ήταν η πρώτη που εισήγαγε το κόνσεπτ του κουπέ SUV στην premium μικρομεσαία κατηγορία.

Η αλήθεια είναι ότι, μολονότι είχε εμπορική απήχηση το σχήμα της ήταν λίγο αναποφάσιστο: ανάμεσα σε κουπέ, χάτσμπακ και SUV. Η νέα X2 όχι μόνο έχει ξεπεράσει αυτή τη συστολή αλλά έχει τόσο εμφατική παρουσία που θεωρούμε ότι έχει κερδίσει το στοίχημα από τα αποδυτήρια.

Το ταξί που μας παρέλαβε από το αεροδρόμιο του Μονάχου δεν μας πήγε στα κεντρικά της BMW. Μας άφησε σε ένα προάστιο, έξω από ένα βιομηχανικό κτήριο που μάθαμε ότι πρόκειται για ένα φωτογραφικό στούντιο. Μάλλον η πιο ανεπίσημη παρουσίαση μοντέλου στην οποία έχω παρευρεθεί.

Και η πιο…στεγανή, δεδομένου ότι το εμπάργκο για την επίσημη ανάρτηση του άρθρου έληγε σήμερα, δηλαδή περισσότερο από ένα μήνα αφότου έγινε η, σχεδόν κατ’ ιδίαν, παρουσίαση. Όλα αυτά μπορούν κάλλιστα να αναδείξουν το βάρος που δίνει η βαυαρική φόρμα στη νέα Χ2, η οποία τυπικά πρόκειται για την κουπέ εκδοχή της επίσης φρέσκιας X1 αλλά στην ουσία αποτελεί ένα εντελώς αυτόνομο μοντέλο.

Αντιλαμβάνεσαι δε την σχεδόν πλήρη ανεξαρτητοποίησή της μόλις την αντικρίσεις από κοντά. Η νέα BMW X2 μαγνητίζει το βλέμμα με την πρώτη. Η οπτική απόστασή της από την προηγούμενη είναι χαώδης, αλλά δεν είναι καν αυτό το ζητούμενο.

Γρήγορα διαπιστώνεις ότι οι αναλογίες και η συνολική σχεδιαστική της εκλέπτυνση την καθιστούν ένα από τα πιο όμορφα κουπέ SUV της αγοράς, σίγουρα πιο δυναμική από τη μεγαλύτερη X4 και ανυπερθέτως πιο σικάτη από την σχεδόν ζωώδη (και όχι με την καλή έννοια…) Χ6.

Σταδιακά διακρίνεις τη συγγένεια με την Χ1 αλλά και πάλι οι διαφορές είναι πρόδηλες: Το εμπρός μέρος είναι πιο χαμηλό και κυρτωμένο, η κλίση της οροφής προς τα πίσω εξίσου έντονη αλλά πολύ ισορροπημένη, οι τροχοί εμφανώς πιο ακροβολισμένοι στο αμάξωμα, η συνολική φιγούρα πιο macho αλλά συνάμα και πιο φινετσάτη.

Οι διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη Χ2 είναι σημαντικά μεγαλύτερες. Και πώς αλλιώς, αφού η Χ2 είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις και από την παρούσα Χ1. Η νέα Χ2 βγάζει έναν avant guarde χαρακτήρα, τόσο έντονο που αρχικά θεωρείς δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Και κατά το ήμισυ είναι.

Άλλωστε η ηλεκτρική έκδοση, η iX2 ήταν η πρώτη που αντικρύσαμε και σε αυτήν δόθηκε και το μεγαλύτερο βάρος της παρουσίασης. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της X2 στην αγορά θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2024 με την αμιγώς ηλεκτρική iX2 xDrive30, την Χ2 M35i xDrive, μία ακόμα βενζινοκίνητη έκδοση και μία ντίζελ. Το καλοκαίρι του 2024 θα προστεθούν στη γκάμα μια δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και μία ακόμα πετρελαιοκίνητη.

Η νέα BMW X2 και η νέα BMW iX2 θα παράγονται σε μια ενιαία γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg. Στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται επίσης και οι μπαταρίες υψηλής τάσης για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Στην σχεδόν άτυπη αυτή παρουσίαση βρεθήκαμε ενώπιον τω δύο κορυφαίων εκδόσεων, της iX2 και της M35i xDrive.

To μήκος τους έχει μεγαλώσει κατά 54 χιλιοστά σε σχέση με αυτό της Χ1 (4,5 μ.), ενώ σε σχέση με την προκάτοχό της είναι 194 χλστ. μακρύτερη, 21 χλστ. πιο φαρδιά (1.845 χλστ.) και κατά 64 χλστ. ψηλότερη (1.590 χλστ.). To μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια αυξάνουν την ευρυχωρία τόσο στον χώρο των επιβατών όσο και στο πορτμπαγκάζ.

Η νέα X2 έχει μέγιστη χωρητικότητα 560 – 1.470 λίτρα. Η BMW iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα. Στο εμπρός μέρος εντυπωσιάζουν οι προβολείς LED και η σχεδόν εξαγωνική, αλλά όχι εξωφρενικά μεγάλη (όπως στη ΧΜ για παράδειγμα) μάσκα νεφρών BMW, η οποία διατίθεται με προαιρετικό φωτισμό περιγράμματος BMW Iconic Glow. Στη λίστα των επιλογών περιλαμβάνονται επίσης οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED.

Στο πίσω μέρος, οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι μυώδεις ώμοι δημιουργούν ένα εντυπωσιακό οπτικό αντίκτυπο. Τα οριζόντια περιγράμματα των πίσω φώτων είναι ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο και ενισχύουν την σπορ αίσθηση.

Τα δύο αυτοκίνητα που είχαμε μπροστά μας ήταν εξοπλισμένα με «πακέτο» από την M, που περιλαμβάνει διπλά ζεύγη απολήξεων της εξάτμισης αεροδυναμικά βοηθήματα, επενδύσεις M High-gloss Shadowline σε πολλά μέρη του αμαξώματος, φώτα M Shadowline, πίσω αεροτομή M και φρένα M Sport με κόκκινες δαγκάνες.

Το εσωτερικό της νέας BMW X2 είναι λιγότερο ρηξικέλευθο από την εξωτερική της εμφάνιση, ή αν προτιμάτε, είναι περισσότερο…Χ1. Που σημαίνει βέβαια ότι και εδώ η ατμόσφαιρα είναι όσο premium επιβάλλεται να είναι, διανθισμένη ωστόσο και με αρκετές σπορ πινελιές.

Έτσι λοιπόν ο ίδιος λεπτός πίνακας οργάνων φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, και το ίδιο «πλευστό» υποβραχιόνιο ενσωματώνει τον πίνακα ελέγχου. Στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο επίσης ποτηροθήκες και μια βάση για smartphone με έμμεσο φωτισμό και ασύρματη φόρτιση.

Από την άλλη πλευρά, τα καθίσματα είναι ανασχεδιασμένα, ενώ εναλλακτικά διατίθενται και τα σπορ καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις που διέθεταν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης. Όπως μας ανέφεραν οι άνθρωποι της BMW o εξοπλισμός θα είναι πληρέστατος από τις «βασικές» κιόλας εκδόσεις, περιλαμβάνοντας αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, σύστημα πλοήγησης BMW Maps, σπορ δερμάτινο τιμόνι, αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας, τέσσερις θύρες USB-C και μια πρίζα 12V τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στον χώρο αποσκευών. Ο αριθμός των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ψηφιακών υπηρεσιών έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Μια σειρά από νέα πακέτα εξοπλισμού επιτρέπουν τη στοχευμένη εξατομίκευση του αυτοκινήτου. Μεταξύ των επιλογών που ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του είναι ένα πακέτο καθρεφτών, θερμαινόμενο τιμόνι και ηχοσύστημα Harman Kardon. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει επίσης η πανοραμική ηλιοροφή, στην οποία η σκουρόχρωμη γυάλινη επιφάνεια εκτείνεται μέχρι το παρμπρίζ, καταλήγοντας σε ένα ενιαίο τμήμα στο πίσω μέρος.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι η iX2 xDrive30. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε άξονα– αποδίδουν συνδυαστικά 230 kW/313 PS (συμπεριλαμβανομένου του στιγμιαίου boost) και συνολική ροπή 494 Nm. Η BMW iX2 xDrive30 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,6”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρίας υψηλής τάσης ιόντων λιθίου έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 64,8 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία 417 – 449 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας και η λειτουργία MAX RANGE συμβάλλουν επίσης στην σημαντική (ονομαστική) αυτονομία. Η πιο πρόσφατη έκδοση του λογισμικού Max Performance Charging βελτιστοποιεί κυρίως την αποδοτικότητα κατά τη φόρτιση του αυτοκινήτου.

Επιπλέον, η iX2 είναι εξοπλισμένη για χρήση της λειτουργίας Plug & Charge Multi Contract. Διαθέσιμο για την BMW iX2 είναι επίσης το νέο πακέτο Connected Home Charging Package για έξυπνη φόρτιση στο σπίτι, βελτιστοποιημένη μέσω ηλιακής ενέργειας και με γνώμονα τη ζήτηση.

Η BMW επέλεξε να μας παρουσιάσει την κορυφαία θερμική έκδοση της X2, M35i xDrive, η οποία κινείται από έναν δίλιτρο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με μέγιστη ισχύ 300 PS.

Η νέα BMW X2 M35i xDrive επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4” και διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση BMW xDrive και στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση M. Ασφαλώς πρόκειται για την έκδοση που όλοι θα ήθελαν να έχουν αλλά λίγοι θα αποκτήσουν. Όταν ρωτήσαμε τους ανθρώπους της BMW, μας απάντησαν ότι περιμένουν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις να έχει η ηλεκτρική iX2 και κατόπιν οι πιο «γήινες» εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Πιο συγκεκριμένα θα υπάρχει ο ίδιος 3κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας που κινεί και την Χ1, στην έκδοση X2 sDrive20i, ο οποίος συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Με χωρητικότητα 1,5 lt αποδίδει συνολική μέγιστη ισχύ 170 PS (156 PS o θερμικός κινητήρας και 19 PS ο ενσωματωμένος ηλεκτροκινητήρας).

Ο 4κύλινδρος κινητήρας ντίζελ της X2 sDrive18d έχει επίσης αναβαθμιστεί εκτενώς και αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 PS. Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που διατίθενται για τη νέα BMW X2 συνδέονται αποκλειστικά με ένα 7τάχυτο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη.

Στον τομέα της ανάρτησης, εκτός από τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και την αναβάθμιση στην ελαστοκινηματική της ανάρτησης (γόνατα εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) στάνταρ είναι και το σύστημα ελέγχου ολίσθησης των τροχών (ARB) με αισθητήρα ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα (near-actuator wheel slip limitation).

Τα αμορτισέρ στον εμπρός άξονα ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers). Η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση M συνδυάζεται με σπορ σύστημα διεύθυνσης και μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 15 χλστ.

Στον βασικό εξοπλισμό της νέας Χ2 περιλαμβάνονται επίσης και συστήματα υποβοήθησης όπως η τελευταία έκδοση του συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Cruise Control με λειτουργία πέδησης, το Speed Limit Info και το Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο βοηθός στάθμευσης Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant ανήκει επίσης στον βασικό εξοπλισμό.

Η γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού, από την άλλη, περιλαμβάνει το Steering & Lane Control Assistant, το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το Active Navigation, τη λειτουργία προειδοποίησης εξόδου και το BMW Head-Up Display, καθώς και τις λειτουργίες Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder. Οι υπάρχουσες λειτουργίες μπορούν να αναβαθμιστούν over-the-air, η οποία επιτρέπει επίσης την προσθήκη νέων λειτουργιών.

Το βάρος που δίνει η BMW στη νέα Χ2 φαίνεται και από το γεγονός ότι την πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect. Βασίζεται στο BMW Operating System 9 (αξίζει να πούμε εδώ ότι η νέα Σειρά 5, συμπεριλαμβανομένης και της ηλεκτρικής i5, διαθέτουν την έκδοση O.S 8,5) και συνδυάζεται με την κυρτή οθόνη BMW Curved Display και το BMW Intelligent Personal Assistant, ενώ έχει ρυθμιστεί για να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής και φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα.

Με το BMW ConnectedDrive Upgrades, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν δωρεάν για ένα μήνα λειτουργίες της επιλογής τους, τις οποίες στη συνέχεια μπορούν να τις προσθέσουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Με το BMW Digital Premium οι πελάτες απολαμβάνουν μέσα στο αυτοκίνητο τη χρήση όλων των εφαρμογών που είναι διαθέσιμες στη χώρα τους, π.χ. για music streaming, video streaming, ειδήσεις ή παιχνίδια, ως συνδρομητικές υπηρεσίες.

Το προαιρετικό πακέτο καλύπτει επίσης τη χρήση δεδομένων για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις εφαρμογές που διατίθενται από το BMW ConnectedDrive Store, συμπεριλαμβανομένου streaming για μουσική και βίντεο. Επιπλέον, στη νέα BMW X2 διατίθεται μια προσωπική eSIM σχεδιασμένη για 5G δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, το BMW Digital Key Plus, η λειτουργία BMW ID και η στάνταρ ενσωμάτωση smartphone με χρήση τόσο του Apple CarPlay όσο και του Android Auto.

Δεν είχαμε τη δυνατότητα, προφανώς, να οδηγήσουμε τη νέα X2. Κάτι τέτοιο αναμένουμε να γίνει στις αρχές του επόμενου έτους. Αν κρίνουμε από την Χ1 περιμένουμε μια ανάλογη, ίσως και λίγο πιο στοχοπροσηλωμένη οδική συμπεριφορά.

Αυτό ωστόσο που δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε είναι η συνολική εντυπωσιακή εξωτερική της εικόνα, τα κορυφαία υλικά με τα οποία είναι κατασκευασμένο το εσωτερικό της και η τεχνολογία ασφάλειας και συνδεσιμότητας που ικανοποιούν και τους πιο tech freak πελάτες.

Σε συζητήσεις που κάναμε με τους ανθρώπους του μάρκετινγκ της εταιρείας που ήταν παρόντες επιβεβαιώσαμε ότι θα είναι πιο ακριβή από την Χ1, αλλά σε μεγάλο βαθμό κάτι τέτοιο δικαιολογείται δεδομένου ότι η νέα Χ2 δεν είναι μια απλή κουπέ παραλλαγή, όπως ήταν η προηγούμενη, αλλά ένα αυτόνομο μοντέλο, στα πρότυπα της Σειράς 4 σε σχέση με τη Σειρά 3.

Και αν η πρώτη επαφή είναι, όπως συμβαίνει συνήθως στη ζωή, το ήμισυ του παντός, αυτή η νέα Χ2 είμαστε πεπεισμένοι ότι προορίζεται για σημαντικές πωλήσεις, είτε ως αμιγώς ηλεκτρική είτε με τις θερμικές της εκδόσεις.

Πηγή : newsauto.gr