ΟΙ 4 ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΤΟ 2023

Τέσσερις Ελληνίδες πλοιοκτήτριες πρωταγωνιστούν στη ναυτιλιακή βιομηχανία το 2023 με τις κινήσεις τους. Πρόκειται για τη Μαρία Αγγελικούση, την Αγγελική Φράγκου, τη Σεμίραμις Παληού και την Αλίκη Παληού.

Ειδικότερα:

Μαρία Αγγελικούση

Στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος βρίσκεται τον τελευταίο καιρό η Μαρία Αγγελικούση, η Eλληνίδα εφοπλίστρια που κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι σύμφωνα με τη λίστα του Forbes σε ό,τι αφορά τους Ελληνες, ψηλότερα από όλους είναι η Μαρία Αγγελικούση. Η διευθύνουσα σύμβουλος και ιδιοκτήτρια της ναυτιλιακής εταιρίας Angelicoussis Group βρίσκεται στην 455η θέση της λίστας και η περιουσία της εκτιμάται σε 5,6 δισ. δολάρια.

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα Σύμφωνα με τη Bloomberg, η 40χρονη Μαρία Αγγελικούση είναι η πλουσιότερη «φιγούρα» στον κλάδο της ναυτιλίας.

Η αύξηση των ναύλων που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, εκτόξευσε την αξία του Ομίλου, αλλά και της καθαρής περιουσίας της επικεφαλής του στα 5,3 δισ. δολαρίων.

Στο μεταξύ, το πρώτο Capesize φορτηγό πλοίο διπλού καυσίμου -LNG powered- παρέλαβε ο Όμιλος Αγγελικούση.

Πρόκειται για το «Ubuntu Unity» το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της Maran Dry Management και θα ταξιδεύει με την ελληνική σημαία αφού το ενέγραψαν στο Ελληνικό Νηολόγιο.

To «Ubuntu Unity» όπως και το αδελφό του «Ubuntu Community» αποτελούν μέρος ενός resale deal που πραγματοποίησε ο -ελληνικών συμφερόντων- όμιλος με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση.Παραδόθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2023 από τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. (SWS) και θα φέρει την ελληνική σημαία. Με χωρητικότητα φορτίου περίπου 190.000 mt, ολικό μήκος (LOA) 299,9 μ. και πλάτος 47,5 μ, το πλοίο σχεδιάστηκε για να περιλαμβάνει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

Στο μεταξύ, ένα ακόμη ρεκόρ έσπασε πλοίο τoυ Ομίλου Αγγελικούση. Το Maran Lupus διαχείρισης της Maran Tankers αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που εισήλθε στον ποταμό Χάμπερ του Ηνωμένου Βασιλείου. Το πλοίο, το οποίο διαθέτει μήκος 333 μέτρων, έδεσε στα τέλη Φεβρουαρίου στο Immingham Oil Terminal με την υποστήριξη πέντε ρυμουλκών της Svitzer.

Το Immingham αποτελεί σημείο αγκυροβόλησης αλλά όχι για πλοία αυτού του μεγέθους. Μόλις το 4% των πλοίων που διέρχονται του σημείου είναι πετρελαιοφόρα.

Μέσα στο 2023 το πλοίο «Maran Astronomer» του ομίλου κατέρριψε ρεκόρ φόρτωσης σόγιας σε λιμένα της Βραζιλίας.

Aγγελική Φράγκου

Στροφή στα logistics πραγματοποιεί η Navios Maritime Holdings, καθώς η εταιρεία το περασμένο έτος εξήλθε της πλοιοκτησίας, πουλώντας το σύνολο του στόλου της από bulk carriers έναντι $835 εκατ. στην Navios Maritime Partners.

H Αγγελική Φράγκου σχολιάζοντας τη δημοσίευση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της Navios Maritime Holdings για το 2022 ανέφερε:

«Το 2022 εξήλθαμε από τη διεθνή ναυτιλία και πλέον εστιάζουμε στο να αναπτύξουμε τη Navios South American Logistics, τον πάροχο υπηρεσιών μεταφοράς και υποδομών στην περιοχή Hidrovia της Νότιας Αμερικής. Πιστεύουμε ότι οι παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες θα υποστηρίξουν την υγιή ανάπτυξη της περιοχής Hidrovia και εστιαζόμαστε στο να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση των περιουσιακών στοιχείων, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις logistics».

Tα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της Navios Logistics αυξήθηκαν το 2022 κατά 20%, στα $94,1 εκατ. έναντι $78 εκατ. το 2021. Οι μεταφορτώσεις σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν κατά 123%, στους 1,5 εκατ. τόνους, ενώ οι όγκοι σιτηρών στους τερματικούς αυξήθηκαν κατά 38%, κυρίως λόγω της ανόδου των εξαγωγών της Ουρουγουάης. Στη δραστηριότητα των φορτηγίδων, ο όγκος μεταφοράς υγρών φορτίων αυξήθηκε κατά 23% σε αντίθεση με αυτόν ξηρών φορτίων, που μειώθηκε κατά 29% σε ετήσια βάση.

Τα έσοδα της Navios Maritime Holdings που παρήχθησαν αποκλειστικά από τη Navios Logistics ήταν στα $255,4 εκατ. έναντι $223,5 εκατ. το 2021. Η αύξηση αυτή που καταγράφηκε οφείλεται:

– Στην αύξηση των εσόδων από τις δραστηριότητες στους τερματικούς λιμένων κατά $22,5 εκατ., λόγω των αυξημένων όγκων μεταφόρτωσης από τους τερματικούς σιτηρών, αποτέλεσμα των αυξημένων εξαγωγών και της αυξημένης παραγωγής σόγιας από την Ουρουγουάη.

– Στην αύξηση κατά $17,7 εκατ. στο cabotage business.

– Στην αύξηση των εσόδων κατά $0,3 εκατ. στις δραστηριότητες των φορτηγίδων (359 πλοία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας).

Σεμίραμις Παληού

Στην απόκτηση ενός ακόμη φορτηγού πλοίου προχώρησε η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Diana Shipping συμφερόντων της Σεμίραμις Παληού. Πιο συγκεκριμένα, παρέλαβε το «DSI Drammen», πρώην «Nord Potomac». Πρόκειται για ένα Ultramax bulk carrier χωρητικότητας 63.379 dwt το οποίο ναυπηγήθηκε το 2016. Ο υπό διαχείριση στόλος της Diana Shipping απoτελείται από 42 φορτηγά εκ των οποίων τέσσερα είναι Newcastlemaxes, 10 είναι Capesizes, πέντε Post-Panamaxes, έξι Kamsarmaxes, επτά Panamaxes και τα 10 Ultramaxes. H συνολική χωρητικότητα των εν λόγω bulk carriers είναι περίπου ίση με 4,7 εκατ. dwt, με μέσω όρο ηλικίας τα 9,9 έτη. Τον περασμένο Φεβρουάριο ο Ναυτιλιακός Σύνδεσμος των λιμένων της Νέας Υόρκης και του Νιού Τζέρσεϊ ανακοίνωσε τα τιμώμενα πρόσωπα για το 29ο Διεθνές Hall of Fame. Η Σεμίραμις Παληού, επικεφαλής της Diana Shipping και πρόεδρος της HELMEPA είναι ανάμεσα στα τιμώμενα πρόσωπα..

Το GMF είναι διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός αφιερωμένος στην προώθηση των δυνατοτήτων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.Τα βραβεία θα απονεμηθούν στις 17 Μαΐου στη Νέα Υόρκη.

Αλίκη Παληού

Στις ναυπηγήσεις εισήλθε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, Performance Shipping Inc. , συμφερόντων της Αλίκης Παληού. Yπέγραψε σύμβαση ναυπήγησης με τις εταιρείες China Shipbuilding Trading Company Limited και Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου Aframax 114.000 DWT διπλού καυσίματος αφού θα μπορεί να καίει και υγροποιημένο φυσικό αέριο- LNG ready, LR2, έναντι 62,6 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, χωρίς προμήθεια προς τρίτους.

Το 15% του τιμήματος αγοράς καταβάλλεται με την παραλαβή εγγύησης επιστροφής χρημάτων, η οποίαθα πραγματοποιηθεί εντός 30 ημερών- το 10% του τιμήματος αγοράς καταβάλλεται σε κάθε ένα από τα ορόσημα κατασκευής, της κοπής του χάλυβα, της τοποθέτησης της καρίνας και της καθέλκυσης του πλοίου, και το υπόλοιπο 55% του τιμήματος αγοράς καταβάλλεται κατά την παράδοση του πλοίου. Η εταιρεία αναμένει να παραλάβει το πλοίο κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

Θα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονική κύρια μηχανή με επιλεκτικό καταλυτικό αντιδραστήρα υψηλής πίεσης (HPSCR) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier III (εκπομπές NOx), σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier II (εκπομπές NOx) και σύστημα επεξεργασίας υδάτινου έρματος (BWTS).

Σχολιάζοντας τη σύμβαση αυτή, ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε: «Η σύμβαση αυτή είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη.Έχουμε εξασφαλίσει μία από τις εναπομείνασες θέσεις παράδοσης για δεξαμενόπλοια LR2/Aframax με ημερομηνία παράδοσης το 2025. Η ναυπήγηση αυτού του δεξαμενόπλοιου που είναι έτοιμο για χρήση LNG σε προϊόντα/ αργό πετρέλαιο, το οποίο διαθέτει τις τελευταίες απαιτήσεις για μηχανές και εκπομπές ρύπων υψηλών προδιαγραφών και είναι εξοπλισμένο με σύστημα καθαρισμού και επεξεργασίας υδάτινου έρματος, θα πραγματοποιηθεί στο μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο κρατικό ναυπηγείο της Κίνας. Η σύμβαση αυτή συνάδει με την άποψή μας ότι η ιστορικά χαμηλή αύξηση της χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων τα επόμενα χρόνια και η γήρανση του στόλου κατά τη διάρκεια μιας περιόδου υψηλής ζήτησης στο θαλάσσιο εμπόριο θα οδηγήσει σε βιώσιμα ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη και υψηλότερες αξίες περιουσιακών στοιχείων».

Πηγή: newmoney.gr