Επιτέλους, μετά από μία πολύχρονη αναμονή η Ferrari ανακοινώνει επίσημα το πρώτο της SUV αλλά και το πρώτο της τετράθυρο και εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.
Πρέπει η Ferrari να αποκτήσει ένα SUV ή όχι; Όποια και αν είναι η άποψη του καθενός η Purosangue είναι γεγονός και έτοιμη να μπει στην παραγωγή με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν τους πρώτους μήνες του 2023.
Προφανώς, η τύχη της Purosangue (σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει καθαρόαιμο) είναι προδιαγραμμένη για να αναδειχθεί ως μία νέα φλέβα χρυσού για την ιταλική φίρμα. Και αν σκεφτεί κανείς πως η Urus είναι πλέον το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην γκάμα της Lamborghini, τότε γιατί να μην γίνει κάτι αντίστοιχο με την Purosangue;
Όπως γνωρίζαμε εδώ και καιρό ο κινητήρας της Purosangue είναι ο εμβληματικός V12 μπαίνοντας στα χωράφια της Bentley Bentayga. Και παρόλο που τα δύο SUV δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, μαζί με την Aston Martin DBX είναι ένα από τα ελάχιστα που έχουν V12 κινητήρα.
Στην περίπτωση της Purosangue έχει χωρητικότητα 6,5 λίτρα και αποδίδει 725 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 716 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. Βασίζεται στο κινητήρα της 812 GTS. Το αυτόματο 8άρι διπλόδισκο κιβώτιο να βρίσκεται στον πίσω άξονα. Η κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες είναι 49/51 εμπρός/πίσω.
Όσο για τις επιδόσεις τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 3,3, τα 0-200 σε 10,6 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 310 χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά μία πρώτη γεύση μας είχαν δώσει τα σχετικά teaser και τώρα βλέπουμε την συνολική εικόνα ενός σαγηνευτικού SUV εμποτισμένο με το DNA της Ferrari. Αναπόφευκτα το αμάξωμα είναι υπερυψωμένο αλλά όχι τόσο όσο ενός SUV, αν και τον όρο μπορεί να τον δικαιολογήσει η απόσταση των 18,5 εκατοστών από το έδαφος. Άλλωστε οι Ιταλοί αναφέρουν πως προτεραιότητα παραμένουν οι επιδόσεις και η όσο το δυνατόν κορυφαία οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα οχήματα που φέρουν το «Cavallino Rampante».
Κατά τα υπόλοιπα η περίπου πεντάμετρη σε μήκος Purosangue (των 4,973 μέτρων) έχει μία δυναμική μπροστινή όψη που μας παραπέμπει στην SF90, ενώ από το πλάι διακρίνονται τα τονισμένα φτερά και οι διογκωμένοι ώμοι. Οι κρυφές πτυχές στο αμάξωμα και ειδικότερα στο πίσω μέρος τονίζουν το ελκυστικό ανάγλυφο που υπερθεματίζεται τόσο από τα φωτιστικά σώματα όσο και από τα ζεύγη των διπλών απολήξεων. Την προσοχή τραβούν και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα σε γωνία 79 μοιρών.
Στο 2+2 εσωτερικό βλέπουμε όλα τα καλά που συνθέτουν τον διάκοσμο μίας αυθεντικής Ferrari. Στην κεντρική κονσόλα δεν υπάρχει κάποια οθόνη ώστε να μην περισπάται η προσοχή του οδηγού, αλλά το ίδιο δεν ισχύει για τον συνοδηγό. Υπάρχουν οι ρυθμίσεις για το κλιματισμό και πιο χαμηλά ο διακόπτης για την επιλογή του προφίλ κίνησης. O χώρος αποσκευών είναι στα 473 λίτρων.
Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα είναι συγκεντρωμένα μπροστά από τον οδηγό με την επιλογή προγράμματος και πολλά άλλα να επιλέγονται μέσω των διακοπτών που υπάρχουν στο τιμόνι και όλα να απεικονίζονται στο μεγάλο ψηφιακό πίνακα πολλαπλών ενδείξεων.
Τέλος, να πούμε πως η Purosangue θα αντιπροσωπεύει περίπου το 20% όλων των πωλήσεων, ενώ η σειρά Icona και το νέο hypercar θα παράγονται σε πολύ μικρότερους αριθμούς. Η Ferrari λέει ότι θα περιορίσει αυτά τα οχήματα σε λιγότερο από το 5% των συνολικών παραγγελιών, ενώ τα μοντέλα της ειδικής σειράς όπως το 812 Competizione/ 812 Competizione A θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% όλων των πωλήσεων. Μέχρι το 2026, το 60% της γκάμας θα έχουν υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με το υπόλοιπο 40% να είναι αυτοκίνητα που κινούνται από απλούς θερμικούς κινητήρες.
Προς το παρόν οι Ιταλοί αρνούνται να σχολιάσουν για άλλες επιλογές κινητήρων, αλλά αναμένεται να δούμε το plug-in υβριδικό V6 σύστημα της 296 GTB είτε το αντίστοιχο V8 από το SF90 Stradale.
Πηγή: newsauto.gr